Alla inlägg den 1 juni 2016

Av maria tafvelin - 1 juni 2016 07:22

Å helvete så varmt det var igår. På klackeskojobbet höll vi på att förgås rent ut sagt. Jag ringde bovärden för att meddela honom att det han försökt göra för att få till en bättre temperatur inne hos oss, inte har hjälpt ett endaste litet smack. MEN, han har visst telefontid 9-11 och jag ringde strax före 12. Så, jag ska ringa idag istället. 


Korta promenader med hundarna har det blivit i denna värme. Just nu ser det rätt hyggligt ut, för det är mulet. Mulet och 17 grader. HOppas det håller sig där idag, och inte drar iväg mot 25 grader som det var igår. Finns ingen vettig anledning till att det ska vara så himla varmt som över 20 grader. 


En sak som den här överdrivna värmen har med sig, är myggen. Nu är det kört, nu har myggjävlarna kommit ... Myggjävlar och motorcyklar. Ingen har tydligen pratat med han som drog igång en jordbävning härom morgonen. Det blev samma visa i morse strax efter kl 6. Det ÄR inte ett angenämt sätt att vakna på, det bara är så. Fast, håller han på så varje morgon så blir man väl van till slut. Första året jag bodde här, vaknade jag ju av tåget där kring 5.30 , men det gör jag inte längre. Man blir lixom van. Tänk .... man vänjer sig vid det mesta faktiskt. Många många gånger blir det ramaskri om, ja, både det ena och det andra. Det kan vara allt ifrån ökade bensinpriser till förändringar på facebook. Men, när det gått en tid har alla vant sig och det lixom rullar på som vanligt igen.  Det jag verkar ha svårast för att vänja mig vid är ..... värmen .... fniss


Jag har satt ihop presenten jag fick på morsdag

 

Jag ska ta och stöka iordning på balkongen snart, har lite nya ideér :) 


Nä, nu ska jag väcka hundarna och gå ut. Ha en Bra onsdag!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards