Alla inlägg den 3 juni 2016

Av maria tafvelin - 3 juni 2016 18:35

Har landat hemma efter en bra dag på jobbet. Varit ute en sväng med hundarna åxå .... och nu blir det soffan. Köpte med mig ett par bitar spenatpaj som jag tänkte äta till middag .... sen ikväll nån gång .... 


Idag upptäckte jag något som jag fruktat en tid nu .... jag har bara velat skjuta det framför mig, blunda för verkligheten en stund till ... men till slut går det inte blunda längre, och jag står inför faktum. Mina klackeskor är slut. 


För någon månad sen ... eller två, upptäckte jag att sulan framtill hade lossnat (upptäckte det rätt plötsligt, då jag höll på att stå på skallen när sulan rullade sig mot mattan på jobbet, självklart när jag serverade mat) Limmade med Karlssons Klister och hoppades på det bästa. Det bästa höll i sig ett par veckor, sedan var det kört igen. Gav Karlsson en chans till, men idag insåg jag att det är kört. Det är inte bara att sulan lossnat, utan den är sönderkörd. I och för sig ...  nu när jag tänker på det ... jag kan lämna in dem till skomakaren på Norrböle och laga istället. Garanterat billigare än att köpa nya, och jag trivs med klapprandet de ger ifrån sig :)   Jag fick skorna av min förra chef, på Westmans, och de har tjänat mig väl. 


Ikväll kan det bli ett glas vin, vi får se. Eller så kanke jag spar det tills i morgon kväll. Jag jobbar ju i morgon, men är ledig söndag och måndag. Nu ska jag i alla fall sjunka ner i soffan en stund. 

Fin Fredagkväll på er!

Tjing

Av maria tafvelin - 3 juni 2016 07:49

Fredag morgon. 15 grader och blå himmel. Det behöver inte vara märkvärdigare än så :)


Eftersom det är fredag, har jag stökat ihop en helgpåse på Fridas. Den här helgen har jag hällt upp smakprover på de smaksatta oljor och fruktvinäger vi säljer från olioli. Det är olivoljor smaksatta med Peperoni, vitlök eller basilika, samt hallon- , mango- och passionsfruktsvinäger. 

 

Helgpåsen denna helg kostar 99 kr och jag tror att det kan bli en succé :)


Igår tränade jag Cornelis bakben på ett annat sätt än jag gjort tidigare. Jag håller upp frambenen på honom, så att han bara går med bakbenen. Han lägger inte lika mycket vikt på höger bakben, och det känns som hög tid att han börjar göra det. Det börjar närma sig dagen när vi får åka till fysioterapeuten, och jag ser verkligen fram emot det. 


Nu ska jag ställa kaffekoppen i disken och väcka hundarna. Det är för varmt för morgonrocken, så jag har bara t-shirt på mig, därav att jag inte behöver hänga bort morgonrocken :)


Ha en riktigt fin Fredag. Fyll Fredagen med nåt Fräsigt som du kan minnas med ett leende framöver :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards