Alla inlägg den 4 juni 2016

Av maria tafvelin - 4 juni 2016 06:58

Lördag morgon. Det verkar blåsa en hel del idag åxå, men det är blå himmel och strålande sol. Perkon har levererat  mitt morgonkaffe och jag är inne på kopp nr 2. Hundarna snusar och sover vidare under täcket. 


Jag har läst Norran på nätet och såg att en, tydligen stor artist, avlidit. Freddie Wadling. Jag måste erkänna att jag aldrig hört namnet tidigare. Ser en bild på honom, och har aldrig sett honom heller. Har aldrig hört talas om karln, och de låtar som listades upp i artikeln, har jag aldrig heller hört talas om.  Jag har levt i ett parallellt universum tydligen.  Men, när det spelas låtar som "Natten har tusen ögon" , då hajar jag till .... fniss.  Igår, på jobbet, var det i vanlig ordning flera som uttryckte sin uppskattning om musiken vi spelar. Ja, det uttrycks uppskattning om precis allt på Fridas måste jag säga. Allt ifrån inredningen, färgerna, stilen, till maten, fikat, kaffet, delibutiken ... Det är så himla roligt att varje dag få ta emot allt detta positiva. 


De nya bakelserna som Pernilla gjort, blev succé direkt. Päronsplittbakelsen smakade ljuvligt!!! och de försvann allihopa under dagen. Minitårtan med svartvinbärsmousse har jag inte smakat, men den är rasande elegant i alla fall :)

   

Nä,  nu håller det på att vara hög tid att väcka hundarna och ta en promenad. Ha en härlig Lördag och gör medvetna val så att dagen blir så bra som den bara kan. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards