Alla inlägg den 11 juni 2016

Av maria tafvelin - 11 juni 2016 13:32

Fy så hemskt ... på väg hem från stan idag, när jag nästan var hemma, körde jag ihjäl en hel liten andfamilj. Det var mycket trafik, jag hade en bil precis bakom mig, mötte många bilar, och den lilla andfamiljen kilade mellan två bilar i mötande körfält. När jag såg dem hade jag ingen chans att göra något. Hade jag pallnitat hade jag blivit påkörd i baken, och svänga över i motsatt körfält var ju uteslutet då det var en ström av bilar.  Det var en andmamma med 4 små ungar. Såg i backspegeln hur de kullrade runt. Jag körde fram en bit, där det finns en avfart, svängde in, vände tillbaka för att kolla så att inte de små levde, och mamman var död. De var döda allihop. Huvva vilken hemsk känsla.


Jag har varit på Classes och köpt en skarvdosa och lite annat smått och gott som jag kände att jag behövde. Åkte förbi Bibo för att se om de hade nån fin tallrik eller nåt annat kul, men det hade de inte. Hem, tog ut Cornelis och Molly på en liten promenad, gick ner i tvättstugan och matade tvättmaskinerna. Nu ska jag ta ut Paddy, Kelly och Milo en sväng, det blir lämpligt innan tvätten är klar. 


Det har klarnat upp och blivit sol igen. 12 grader och i stort sett blå himmel. Känns fantastiskt! Nä, nu kopplar jag några hundar och går ut. Rensa hjärnan på obehagliga känslor. 


Tjing så länge

Av maria tafvelin - 11 juni 2016 08:48

Lördag morgon. Igår kom Milo hit. Mattias tog honom i onsdags, och har haft honom tills igår afton, då kom han och överlämnade den lille krabaten. Efter en promenad hade vi en lugn kväll framför tvn. Vid sängdags lade sig ju Cornelis där han brukar, vid mitt huvud, på vänster sida. Nu är det bara så att när Milo är här, så är det HANS plats, tycker han. Jodå, det hela slutade med att Cornelis sovit i soffan inatt, och Milo vid mitt huvud, på vänster sida. Man behöver inte vara störst, för att störst makt. 


Jag är ledig idag och i morgon, och det är sista helgen jag är ledig på ett bra tag. Jag jobbar alla lördagar och söndagar i sommar, för vi utökar öppettiderna på Fridas from måndag. Vi kommer att ha öppet 10-19 alla dagar under sommaren. Nu är uteserveringen på plats!

 

Det har ju inte direkt varit väder för att sitta ute än, men till veckan ser det ut att bli lite sol igen :)


Idag ska jag städa och tvätta, träna bakben på Cornelis, gå lite duopromenader med de andra .... och just ja ... det viktigaste av allt - åka och köpa en skarvsladd som är 5 m lång. Jisses, när jag skulle lasta in lite hundmat i min nya frysbox, hann jag i princip bara parkera bilen utanför hobbyrummet så kom han rusande, han som brukar vara i snickeriet. 

- DET DÄR GÅR INTE !! ropade han argt. 

- ? VAd är det som inte går, frågade jag

- Jamen, den står ju för fan i vägen!! 

- Bilen?

- FRYSEN. Inte fan får du ställa frysen där.

- Ok. Ursäkta, jag ställde den där jag blev anvisad av ordföranden. 


Han sprang före mig in i rummet och ställde sig vid frysen.

- Vad är den ivägen för, frågade jag


Han stormade iväg till ett utrymme i anslutning till rummet, pekade och sa: HÄR får du ställa den. 

- Jamen, då kommer den ju i vägen för den där dörren, och här finns inget uttag

- Den där dörren är alltid låst, och du får köpa en 5 meters skarvsladd så räcker det. 


Han tog långa benet tillbaka till frysen, slet upp luckan för att kolla hur mycket jag hade där, dängde igen luckan och slet kontakten ur väggen. Slet tag i frysen och styrde den in i det andra utrymmet. 


- Du får låna den här skarvsladden av mig över helgen, sa han och hämtade en och pluggade i. 


- ja alltså, inte är det något bekymmer för mig var jag ställer frysen. 


Phu. När jag gick ut med hundarna för att möta upp Milo på parkeringen, kom ordföranden ut. Jag berättade för honom om incidenten med frysen, och vi skrattade faktiskt båda två. Jisses vilket temperament han har den där gubben. Nåja, bara jag åker och fixar en egen skarvsladd så ska väl allt bli frid och fröjd hoppas jag. 


Min dag känns ganska uppstyrd, men ikväll ska jag bara ta det lugnt. Funderar på en spakväll. 


Förra helgen köpte jag mig en helg-blomma. Den är till och med ÄNNU vackrare den här helgen.

 

Nä, nu ska jag väcka hundarna och ta en morgonpromenad. Ha en riktigt härlig Lördag, fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards