Alla inlägg den 15 juni 2016

Av maria tafvelin - 15 juni 2016 08:37

Vaknade tvärt kl 4 i morse med en minnesbild av orderunderlaget till Fridas, som ska iväg idag. Såg ingenstans på det papperet att det stod uppskrivet en 16 bitars jordgubbstårta, som jag visste var beställd. Försökte ringa jobbet, men ingen svarade. Ringde Janne, en av chaufförerna och berättade om mina farhågor.  Nu kl 8 ringde jag Frida som började då, på Wallins, och allt har ordnat upp sig, och tårtan kom iväg till rätt adress :)  


Det var nog bra att jag klev upp rätt tidigt, så vi hann (nästan) hela morgonpromenaden innan det började regna. Det behövs lite vatten i marken nu, det har ju varit snustorrt! 


Idag jobbar jag 11-13.30 på Fridas, sen åker jag på Walles och jobbar några timmar. Ikväll kommer Pernilla, Hannah och Robban hem :)  Det blir dock sent, så jag hinner inte träffa dem förrän i morgon. Det känns konstigt att inte ha träffat eller pratat med dem varje dag. 2 gånger i telefon bara, på en hel vecka. 


Nu gick jag och fipplade med annat, och åt lite frunch. Det har slutat regna och nån tjomme åker runt på gräsklipparen härute i godan ro. Jag tror att jag ska knata iväg till coop en sväng, sedan blir det en vända med hundarna innan det är dags att åka till jobbet. 

Ha en riktigt fin dag, fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards