Alla inlägg den 18 juni 2016

Av maria tafvelin - 18 juni 2016 06:44

Lördag morgon. Det verkar vara uppehåll i regnandet, åtminstone ett tag. Igår regnade det hela dagen, och jag har hål i gummistövlarna. Trodde först att det bara var den ena, men det var båda. Nåja, jag ska laga med silvertejp, det gjorde jag på mina gamla åxå. Jag kastade dem när jag flyttade hit till Ursviken, tänkte att Ursviksbor kanske inte är lika toleranta som Bygdsiljumsbor .... men nu håller de flesta på att veta vem jag är, så nu kan jag köra silvertejp runt stövlarna utan att någon bryr sig tror jag .... fniss


Det har varit .... Mycket i slutet, minst sagt. Jag hoppas verkligen att kulmen är nådd nu. Det här kan bli dagen då allt vänder, eller åtminstone lugnar ner sig. Det vore oerhört skönt. 


Egentligen har jag inte tid att stå här i mitt supersöta kontor, klockan går oerhört fort märker jag, men jag har en kopp kvar att dra i mig innan det är dags att hänga upp morgonrocken på kroken och väcka hundarna. Igår fick Cornelis jobba på balansbollen en stund, plus massage, som han får varje dag. Jag har försökt komma i kontakt med Hundsimmet här i skellefteå, men jag vet inte ens om de håller igång än, får varken svar när jag ringer, eller sms:ar. Det är ju inte direkt varmt i vattnet ute än,så jag skulle gärna gå på hundsimmet ... få se om jag någonsin får tag på dem. 

Nä, nu har jag tagit en brejk och varit ute med hundarna. Dags att ta på sig några ögonbryn och dra iväg på klackeskojobbet. Ha en Fin och Värd Lördag allihopa!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards