Alla inlägg den 26 juni 2016

Av maria tafvelin - 26 juni 2016 07:12

Söndag morgon. Börjar jobba kl 9, precis som igår. Sol, klarblå himmel, fågelkvitter, 17 grader redan. Ljust, vackert, sommar .....  men Cornelis är borta. Det är så fruktansvärt tomt och tyst sen han försvann. Tur att jag fått låna lille Gullefjun, han sätter åtminstone lite fart på Kelly, då han vill leka. 


Hällde upp kaffet nyss, i med en skvätt grädde .... men vafasen, grädden hade blivit sur! Så, idag blir det att starta med 2 koppar istället för 3, fast, 2 koppar svart kaffe kanske motsvarar 3 koppar kaffe med grädde ... fniss.  Förr drack jag säkert 10 -15 koppar per dag, särskilt under åren då jag rökte. Herregud, man hade ju en kopp och en cig i handen konstant. Jag tror att det var i samma veva som jag slutade röka, år 2000, som jag trappade ner på kaffet åxå. Nuförtiden dricker jag bara mina 3 koppar på morgonen, sen dricker jag inte mer. Möjligtvis om jag är ute och lunchar med någon, så kan det bli en halv kopp efter maten, men det är ju inte så ofta jag är ute och lunchar med någon ... fniss. 


Nu är jag sugen på att gå kurs med Molly. Jag såg att Rackarungarna har en NW-kurs som startar i juli, på måndagkvällar. Skulle ju passa mig helt perfekt. Mailade och frågade om det fanns några platser kvar. Den första kursen är fullsatt, men kanske om några fler anmäler sig, körs det en kurs samma kväll, precis efter den första gruppen. Jag hoppas att den blir av. 


Nä, nu är det bäst att jag snurrar igång här. Dags för morgonpromenad. Det känns fortfarande ovant att kunna gå såpass snabba promenader som vi gör nu. Få se om det kan vara bra väder måndag och tisdag då jag är ledig, då sätter jag upp agilitybanan härute på gården tänkte jag. 


Nu dags att ta itu med dagen, och att börja fylla den med värda grejer. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards