Alla inlägg den 28 juni 2016

Av maria tafvelin - 28 juni 2016 14:10

Idag tog jag sovmorgon och lyckades sova ända till kl 8. Jo, jag vaknade där kring 4 i vanlig ordning och hostade och rosslade en stund .... det hör ju lixom till, men jag somnade om igen. Efter en rask 40 minuters morgonpromenad, drog jag igång lite städning. I köket har jag haft div. skrot, eller nä, inte skrot, men typ blomkrukor som ska vara på balkongen, å lite annat smått och gott. Nu kavlade jag upp ärmarna på linnet och tog itu med det hela. Ju finare det blev, desto mer irriterad blir jag på köksbordet och stolarna. Men herregud så fula de är. Jo, Hannah och Pernilla har väl nämnt det några gånger, speciellt Hannah ..... och jag har lixom försvarat dem och sagt att .... nämän, de passar väl bra?   NU har jag verkligen insett vad hon menade - de är ju skitfula!!! 

Åkte iväg på Jysk för att se om de hade några fina köksbord och stolar .... men nej, det hade de inte. Kilade in på ÖB och köpte några leksaker till hundarna, och i vanlig ordning la Molly beslag på alla, lekte med alla, ända tills hon somnade av utmattning. Ingen annan vågar dock röra leksakerna på ett par dagar ..... de känner Molly. 

 

Molly behövde muntras upp med lite lek kände jag .... Nu när Cornelis är borta, den enda hund hon egentligen tytt sig till. 

 

De var verkligen Mr and Mrs, från allra första stund. Minns ni min förvåning, den allra första kvällen Cornelis var här? Han satt på golvet och jag skulle fota, då hoppade Molly ner från sängen och satte sig bredvid honom. Jag fick en smärre chock. HON?? Jag förstod då att de hade ett alldeles särskilt band. 

 


I samband med att jag städade köket, gjorde jag ett första steg att släppa taget om Cornelis. Jag diskade och ställde undan hans matskål. I morgon är det en vecka sedan han somnade in. Tänk, dagarna går, precis som om inget skulle ha hänt, det känns konstigt. INGET är ju desamma längre. INGET. Många tårar är fortfarande ogråtna, även om jag släpper ut gråt lite då och då. Som jag brukar säga: det är bra att gråta, då åker det ledsna ut ur kroppen. 


Ytterligare en ganska rask, längre promenad är avverkad. Hade tänkt ställa upp agilitybanan på gården, men måste avvakta ..... tror att det är en sommarjobbare som klipper med åkgräsklipparen härute. Han har hållit på väldigt länge, och det är nog bara för att han vill vara riktigt noga med att det blir välklippt. :)


Nu ska jag kolla in IKEA:s hemsida, och söka nytt köksbord där. Nu när IKEA finns i Umeå, kan man ju faktiskt köra dit, det är ju inte alls långt .... det behöver inte bli ett sånt jädra projekt längre, där man måste upp kl 4, åka senast kl 6, för att vara framme kl 10 .... gå ett varv, äta lunch, shoppa, komma hem kl 22 på kvällen och ha kvar att lasta ur bilen. Nä, det här känns smidigt. Kanske nästa vecka på tisdag? Då är jag ledig igen :)


Nu ska jag faktiskt sätta mig en stund i soffan med hundarna. Oj, ju körde han på nåt därute .... gräsklipparn .... lät inget vidare .....  fniss. 

Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards