Alla inlägg den 18 juli 2016

Av maria tafvelin - 18 juli 2016 22:00

Står i mitt supersöta lilla kontor. Molly ligger i bädden vid mina fötter, och sover tungt. Ikväll har vi varit på första kurstillfället i Noseworkkursen. Hon är fantastisk, min Molly! Det här ska bli en så otroligt rolig kurs att gå med henne! En annan hund som imponerade stort på kursen var GULLEFJUN !!!!! Hannah var lätt skeptisk när jag med milt övertalande övertygade henne om att hon skulle haka på nw-kurs med Milo. 

- men mamma .... jag vet inte .... han kan ju knappt hitta korv när jag kastat ut. 


Milo, Gullefjun .... han briljerade stort, och imponerade på mig, och Hannah åxå för den delen. JÄdrar vad han var målmedveten! Han bara SKULLE hitta den kartong där korven låg. Punkt! och han gjorde det, snabbare och säkrare för varje gång. Åh, den här kursen blir så himla kul! Jag påbörjade ju exakt samma kurs med Cornelis, men hann bara gå halva kursen innan olyckan hände, så jag var tvungen att hoppa av. Det känns helt rätt att det är Molly, Cornelis flickvän och vapendragare, som lixom tar revanchen för honom. Förlåt Cornelis, men jag tror till och med att din Molly kan bli ännu bättre på det här än du var ....   <3


Kursen går av stapeln på Rackarungarnas hundskola. Vi höll till i tillhörande RackArena, och vet ni, allt var perfekt. Vädret, övningarna, upplägget .... alltihop. 


Den här dagen har varit så himla värd, hela dagen, från start till avslut. Dessutom är den inte ens helt slut än. Jag är ledig i morgon åxå, och jag sov en timme på aftonen ... så jag orkar säkert vara vaken en timme till, och den ska jag utnyttja maximalt. Jag ska försiktigt väcka Molly .... gå en kvällsrunda, som inte alls behöver bli lång ....  sen finns det kanske nåt värt att kolla på tv?  :) 


Hoppas du haft en Bra, värd dag! 

Gokväll






Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards