Alla inlägg den 21 juli 2016

Av maria tafvelin - 21 juli 2016 07:51

Häromdagen åkte jag till Storkågeträsk och hälsade på Pär och Johanna på Svedjan Ost. De levererar ost till oss på Fridas, och jag ville göra ett studiebesök. Med nätmössa och nätrock fick jag följa Pär genom anläggningen, och han berättade hela histiorian om hur osten blir till. De har ofta grupper som kommer för att bli guidade, och det märks att Pär verkligen lever det här. In i olika kylar, proppfyllda med ostar som ligger på lagring i olika nivåer. Massor med mögelostar :)

     

Efter att ha fått gå runt och lyssna, fick jag smaka lite ost :)  Deras ostar har vunnit priser på stora Mathantverksmässor, och den krämiga Svedjan Rustik ..... DEN är en stor vinnare. 


Efter avslutad rundtur, kom Johanna ut med kaffe som vi drack vid kohagen. Vilken underbar utsikt

 

 

Tack Pär och Johanna, det var en upplevelse :)


Det har ju verkligen varit sommar nu den senaste veckan. Varmt, men inom rimliga gränser. Det verkar ska fortsätta så en vecka till, enligt min pm :) 

 

Min nya supersöta grill har jag använt flitigt

     

Idag jobbar jag på Wallins, och börjar kl 11. Nu ska jag väcka hundarna och gå en morgonrunda. 

Ha en riktigt Härlig Torsdag. Fyll den med värda grejer!

Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards