Alla inlägg den 24 juli 2016

Av maria tafvelin - 24 juli 2016 20:05

Idag har jag haft så himla kul besök på Fridas, av Bygdsiljumsbor!!!!  Annelie, Peter, Monica, Niklas, Cilla, Hk, Elias, Celina och Viggo ! Därtill några burträskbor! Tack snälla ni för att ni tittade in, det var jättekul att se er igen!


Idag har jag plågats av värme. Jo, de som besökte Fridas idag, insåg hur varmt vi har det, och såg på mig att jag faktiskt inte mår riktigt bra i extrem värme. Tack till Celina för visad omtanke <3 


Jobbade över lite även idag, och nej, jag hade inte mina nya klackeskor, åtminstone inte hela dagen. Det gick inte. Fick byta och ta mina gamla, där sulan är lös .... fniss. Funkar, så länge jag lyfter benet ordentligt över tröskel och mattkant, så att sulan inte fastnar. 


När jag kom hem och hade varit ute med hundarna, var jag helt slut. Helt slut. Fixar inte denna värme.  


För en stund sedan tänkte jag att det var läge att spola upp ettt svalt fotbad. Absolut inte varmt, utan snarare åt det kallare hållet. Tänkte att det var en bra idé att använda gamla skurhinken, vars käpp jag bröt av. Sagt och gjort, hällde upp svalt vatten, tillsatte ett pump AloeVeratvål, kastade en handduk över axeln och satte fart mot soffan. Precis när jag gjorde en tvärsväng för att sätta mig, upptäckte jag .... vafan, det är ett hål i botten på hinken!!!! There is a fucking hole in the bucket!!!!!   HUR kommer DET sig? NÄR hände detta? Inte fan har jag väl skurat hål i hinkjäveln!!!!????   Nåja, fram med skurmoppen och torka upp det som runnit ut. Bytte taktik och tog nya skurhinken. Ljummet vatten, aloeveratvål ... handduk över axeln .... laptopen i knät ... 


Svalt fotbad när man är riktigt slut. Det är fint det.

Här kommer det inte att hända så mycket mer än såhär ikväll. Känns skönt med ledig dag i morgon, hoppas och håller tummarna för svalare temperaturer. 


Gokväll

Av maria tafvelin - 24 juli 2016 06:36

Söndag morgon. Det är redan 19 grader. Ytterligare en riktigt varm dag. Men, går man tillbaka två år i tiden, så ser man att det var ännu varmare då. Huvva, jag minns den sommaren med ett stort mått av förskräckelse. Så varmt var det. 


HÖrrni, jag köpte ju nya klackeskor för ett tag sedan. Jag var tvungen att lämna tillbaka dem, då det var nåt stort vajsing på dem. Klackarna var så mjuka att de böjde sig under skon. Hahahahaha, ja, det såg förjävligt ut , hahahaha. Första gångerna jag hade dem på mig tänkte jag - åh, skönt med lite mjuk klack. Men, när den började böja sig, så gick det ju inte använda dem längre. När jag kom tillbaka på skoaffärn med dem och visade hon som jobbade, så blev hon helt stum till att börja med. Hon trodde inte sina ögon, och var tvungen prova skorna själv. Vi skrattade rätt gott åt hela grejen. 


Kontentan blev att jag fick ta ett nytt par. Igår var första dagen jag hade de sprillans nya skorna .... och jädrar va jag har ont i fötterna. Sista timmen på jobbet var rent tuff ... dessutom jobbade jag över en timme, så hade jag kunnat gå hem i vanlig tid, då hade det nog gått bra ..... Men nu blev det inte så .... och hur det här ska gå idag, det har jag ingen aning om .... fniss


Blir ni fikasugna när ni ser den här bilden:

 

Så ser ena kyldisken ut på Fridas :)  Fotade igår, tycker det ser snyggt ut :)


Nåt annat snyggt jag fotade igår:

 

Skönheten sitter ju i betraktarens öga, och i mina ögon är hon en skönhet <3 Kanske inte på det där klassiskt vackra sättet .... men ändå :)


Nä, nu ska jag väcka hundarna och stappla iväg på en promenad. Måste nog bli foppa ....   fniss


Ha en Skön Söndag, fyll den med värda grejer! 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards