Alla inlägg den 31 juli 2016

Av maria tafvelin - 31 juli 2016 06:36

Söndag morgon, sista dagen i Juli månad. Lille Gullefjun fyller 6 år idag, grattis lille gubben :)   Jag ska bara dra i mig sista klunken kaffe, sedan ska jag väcka hundarna och gå ut. HOppas jag hinner hela rundan innan det börjar regna .. ska se ut att regna hela dagen. 

Efter dagens arbetspass på Fridas, har jag några lediga dagar. Nya hunden som ska komma på prov, kommer mitt på dagen på tisdag. 

 

Oj, jag ser att klockan skenat iväg en del ..... jag har nog faktiskt inte tid att skriva allt som rörs i mitt huvud ... fniss. Kan i alla fall berätta att det hände en fars med min plåtkompis i fredags. Ac:n funkar ju inte på den, och Mekonomen hade kampanjpris på att fylla den. I fredags hade jag en tid där för detta, så jag åkte dit, satt där en dryg timme och väntade medans bilen stod inne på verkstan .... när snubben kom ut med nyckeln, samt skulle ta betalt, hände det som var Mindre kul. 

- Det blir 995 kronor sa han. 

Det var ju ett bra pris, så jag hann nästan känna mig nöjd när jag stoppade in kortet i kortläsaren och tryckte in min kod

- Men Ac:n funkar inte ändå, kompressorn är trasig. 


Ridå ner. 


Så, jag har betalat 995 kronor, Ac:n är fylld, men funkar inte. Kompressor kostar ca 10 000, så det är uteslutet. Jamen .... ok då. Jävla skit. Typ. 


Nä, tur det är höst snart. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards