Alla inlägg den 13 augusti 2016

Av maria tafvelin - 13 augusti 2016 15:42

Jag har ju mer och mer blivit sugen på att vandra och campa med hundarna. Jag har ju fjällvandrat korta turer med Kelly och Paddy, Molly var inte här då, så hon har aldrig fått uppleva fjällen. Fasen ... det MÅSTE hon få göra någon gång. De fjälllvandringar jag gjort, har varit helt fantastiska. Den senaste, gick till Bertejaur, tillsammans med Kelly, Paddy, Pernilla, Hannah, storebror Nisse och hans fru Susanne, samt deras dotter Tina, hennes sambo Jonte, och Uro, deras hund. Vandringen före det gick till Raktsjaur, då hade jag inga hundar, och det var med Nisse, Susanne, Tina, Jonte och två till. Den första vandringen jag gick, var för 10 år sedan, tillsammans med en tjomme jag var tillsammans med då. Vi utgick från HÖglekardalen i Jämtland, gick via Glen, Tossåsen, Ljungdalen, Ljungris, Lunndörren, Vålådalen, Anarisstugan, tillbaka till HÖglekardalen. En 10 mils vandring, på 5 dagar. Alla nätter i tält. Det var rätt så tufft ska jag säga, att vandra 2 mil per dag, med packning, i 5 dagar. Såhär i efterhand hade jag nog gärna låtit det ta 10 dagar, så att man hunnit njuta mer. 

Nästa vandring jag gör, ska jag njuta mer, vandra något kortare , och alla tre hundar ska vara med :)


Min lediga dag ,började med en 40 minuters morgonpromenad i lätt regn. Sen bar det iväg på fridas, inte bara för att lägga upp det nya från Luleå Konfektyr i hyllorna, utan även för att jobba ett par timmar, då två av tre av de som skulle jobba i helgen, ringde sig sjuka på morgonen. Då min "sidekick" Kickan, även ställde upp, var det lugnt, även om det dök upp 30 st från Norsjö trädgårdssällskap som ville äta och fika :)


Hem, gå ut med hundarna i lätt regn ... nu tinar jag spenat. Fasen ... blev så sugen på spenatpaj.  :)


Igår blev det ju surströmming på balkongen

   

Hade ju tänkt bjuda in Magnus och Tomas ... men vet ni .... jag struntade i det. Ville lixom sjunga helt själv, så jag bänkade mig framför "Allsång på Gränsen" och gastade istället :)  


Vet inte om jag bjuder in dem ikväll ... när det inte är balkongväder, känns det inte helt aktuellt faktiskt. Äh, vi får se, behöver ju inte bestämma redan nu :)


Nämän, min dag hittills, har varit innehållsrik och superbra. Har ju fått fylla en hel hylla på Fridas med superhärliga grejer från Luleå Konfektyr. Bild kommer så småningom :)


Nä, nu ska jag fippla lite. Ha en superbra fortsättning på lördagen :)



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards