Alla inlägg den 17 augusti 2016

Av maria tafvelin - 17 augusti 2016 09:25

Onsdag morgon, mitt på veckan så att säga. Börjar jobba kl 11 även idag. Nu när Pernilla och Mattias befinner sig på Kreta, så dyker det upp små utmaningar där det gäller att fatta beslut som får bli lite på magkänslan sådär ... fniss ... men det är bara roligt. 


Förra året var augusti månad rent jättevarm, och visst är det så att de senaste typ 10 åren, har det varit varmt i augusti och september, för jag vet att under många år har det varit snudd på för varmt när älgjakten drar igång. Så känns det inte riktigt bli i år, inte om man utgår ifrån hur det känns idag i alla fall. Just nu är det 11 grader, och blåste rent kallt på morgonpromenaden. Mötte en söt gammal tant som bor i huset bredvid, hon sa: Jag tror det börjar snöa snart  :)


åh, jag måste städa lite .... och boka tvättstugan. Det är faktiskt rent av stökigt här i mitt lilla paradis nu. Jag har i ärlighetens namn inte orkat den här sista veckan. Nu är det ju så att det går så fort att städa min lilla lya, så drar jag igång nu direkt så hinner jag innan jag ska åka på jobbet. 


Vattenkranen i köket har börjat läcka. Nog var det väl själve fan ... direkt man fått till En sak, så skiter sig nästa. Nåja, man ska ju alltid ha nåt att meka med .... bevisligen. Får googla och spana på youtube hur man ska få det där tätt  :)


Nä, nu drar jag igång den där städningen känner jag. Ha en fin onsdag, fyll den med värda grejer!

 

Gomorron!

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards