Alla inlägg den 9 september 2016

Av maria tafvelin - 9 september 2016 06:35

Fredag morgon. 10 grader och molnigt. Ser ut att ska bli regn idag. 


Hörrni, inatt drömde jag många olika konstiga drömmar ... fniss. Jag drömde att jag gräddade ugnspannkaka (jag gav ett recept på ugnspannkaka till Frida igårkväll, säkert därför)  Däremot så la jag till i drömmen att Paddy sket i ugnen när jag tagit ut pannkakan. Varför drömde jag det? 


Idag jobbar jag på Fridas, och ska försöka hinna koka plommonmarmelad :)   Får jag gott om tid, ska jag även koka rabarbermarmelad med kanel. På tisdag kommer blodapelsinerna jag beställt, så nästa vecka blir det blodapelsinmarmelad :)


9onde september. Det känns som att det nyss var i början på Juli :)  Det gäller att vara duktig på att fylla varje dag med värda grejer, så att dagarna inte bara går upp i rök. Hög tid att hänga bort morgonrocken och väcka hundarna, sen se till att börja forma den här dagen till en bra dag :) 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards