Alla inlägg den 10 september 2016

Av maria tafvelin - 10 september 2016 06:44

Lördag morgon. Det har regnat inatt, men nu är det uppehåll. Hundarna snusar under täcket. Hahaha, alltså, Molly. Varje gång hon hamnar utanför täcket, om det är så att jag vänt mig så att jag tog täcket med mig, så sprattlar hon med benen för att komma under igen. Det är inte som att hon använder nosen för att Borra sig in under täcket, utan hon sprattlar med alla 4 ben, och jag blir lika full i fniss varje gång.


Igår kokade jag plommonmarmelad på jobbet och idag ska den ut i hyllan. Nästa vecka blir det blodapelsinmarmelad, ska försöka hinna koka rabarbermarmelad med kanel åxå. Kul med lite nya sorter, och nu när hösten kommer så känns det roligt med lite höstiga smaker :)


Jag hoppas att det är uppehåll när jag slutar jobba. Planen är att lasta hundarna och åka till RackArena. Först ska hundarna få jobba lite i arenan, sen tänkte jag klippa gräs. Enligt ursprungsplanen skulle jag klippa på måndag, men jag får herrbesök i morgon, som blir kvar några dagar, så det känns inte schysst att sticka och klippa då. 


Igår när jag kommit hem från jobbet och varit ute med hundarna, började jag fundera på vad för slags delikatesser jag skulle veva ihop till fredagsmiddag/fredagsmys. Det visade sig efter en kontroll i kyl och frys, att förutsättningarna var något begränsade. Orkade bara inte gå på coop för att utöka mina chanser till en delikat fredagsmiddag, utan värmde helt enkelt en burk köpt köttsoppa. Lustigt förresten att det heter köttsoppa med grönsaker, när det är 8 % kött, och resten grönsaker ....  nåja, jag vägrar äta köttsoppa utan klimp, och jag hade i alla fall ingredienser som behövdes till det, så japp, det blev köttsoppa :)

 

Nä, klockan går, bäst jag väcker hundarna och tar morgonpromenaden. Nåt som är mysigt med att köra till Byske på lördagsmorgnar, är att lyssna på "Ring så spelar vi" på vägen dit. Särskilt nu när sommaren är slut, och Lisa är tillbaka. Den här tragiske typen som jobbat som semestervikarie är rent så pinsam att lyssna på. 


Nåja, nu vispar jag igång den här dagen :)  Ha en Fantastiskt Härlig Lördag! Fyll dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards