Alla inlägg den 11 september 2016

Av maria tafvelin - 11 september 2016 08:29

Söndag morgon. Allt är stilla och lugnt. Lite fågelkvitter kommer in genom den öppna balkongdörren. Det har regnat, men är uppehåll just nu ... verkar ska regna mer senare idag. 


Igår på jobbet, hann jag både koka björnbärsmarmelad, och rabarbermarmelad med kanel :)  Det var skönt att hinna båda delarna. Efter jobbet lastade jag hundarna och åkte på RackArena. De fick springa som idioter, Paddy hoppade 2 agilityhinder i följd utan att jag ens bett honom, sen drog han en repa genom tunneln åxå ... lite fri träning sådär .. fniss.   Efter att de fått jaga av sig lite, satte jag in dem i bilen och gick över till Susanne för att hämta partnern. Alltså ... jag var tvungen skratta högt några gånger när jag körde runt i arenan och klippte gräset .... på vissa ställen är det hyfsat ojämt, och man får verkligen jobba för att sitta kvar i sadeln, om man säger så. Lite som att rida en otämjd häst ... fniss. 


Kom hem kring 18, värmde köttsoppa som fanns kvar, och sjönk sedan ner i soffan med hundarna.  Det var Den kvällen :)


Inatt drömde jag att jag åkte buss. Där jag skulle kliva av, klev åxå några andra av, men precis när jag skulle hoppa av, så stängde chauffören dörren och åkte iväg. - Hallå, jag skulle åxå kliva av! , han reagerade inte. Då slog jag honom på armen: - Släpp av mig!  Han bara tittade på mig. - Men släpp av mig, din jävla idiot!


Nä, han stannade inte, utan körde vidare. Jag stod där framme och försökte få svar på varför han inte kunde släppa av mig, men fick inget. En snubbe som satt snett bakom, räckte fram en godisask och bjöd chauffören, den tog jag ur handen på honom och vände upp och ner på ....   Till slut kom vi fram till en skarp sväng, det var som att det var vid ica-butiken i Storkågeträsk. Där slet jag upp dörren och hoppade av i farten. Sprang in på den lilla butiken och frågade : Var är jag? De bara tittade på mig. - Hur långt är det till Umeå?

- Oj, det är över 50 mil, svarade en som jobbade där.

- Hur långt är det till Skellefteå?

- Skellefteå? Det kände de inte ens till. 


Som tur var, vaknade jag då :)  


Idag ska jag jobba några timmar, sen får jag herrbesök. Bäst städa undan lite... man vill ju få undan grejer som man inte vill att han ska se ... fniss


Strax dags att väcka hundarna. En kopp till bara. Sen blir det morgonpromenad. Ha en fin söndag, fyll den med värda grejer!

 

Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards