Alla inlägg den 14 september 2016

Av maria tafvelin - 14 september 2016 06:46

Onsdag morgon. Jag har varit vaken sedan kl 4, mer eller mindre. Strax efter 4 kom tidningsbudet, men nu skäller inte Eddie på denne, som han gjorde första morgonen här. När jag klev upp blev han glad och kom för att få kramas en stund, men sedan la han sig och sov igen när jag gick in för att koka kaffe. Skönt, han börjar redan fatta rutinerna :)


Igårkväll blev det bestämt att han stannar här. Ägaren frågade hur jag kände inför att ha honom kvar, och jag sa precis som det var - som det känns nu är han ju helt ljuvlig och det funkar bra här hemma med de andra. Om jag tvekade skulle hon ta hem honom och låta andra få träffa honom, men då kände jag - nej, det låter inte som nån bra idé, han får stanna här. Så, egentligen lite hux flux, är jag rottisägare. Såhär i början gäller det ju att skapa en bra relation, vilket innebär att jag spenderar mer tid med honom nu under en period, gör många solo-saker. De andra hundarna får lite mindre under tiden. De kanske ser det som en viloperiod ... fniss.   Men, jag måste köra några pass nosework med Molly, inför tävlingen :) Det passar nog bra att Eddie får ett par dagars vila åxå, då vi gjort såpass mycket under de här dagarna. 


Nä, nu är det nog bäst att hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Ja, Eddie är vaken, han ligger i bädden och kikar på mig, precis som om han tänker: ok ... nu fattar jag ingenting ... är det meningen att vi hundar bara ska ligga här, medans du står där vid datorn?   Han kommer att fatta så småningom, att det är PRECIS så det ska vara .... fniss. 


Ha nu en riktigt fin dag, fyll den med värda grejer :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards