Alla inlägg den 17 september 2016

Av maria tafvelin - 17 september 2016 06:40

Lördag morgon. Japp, jag kom ihåg att köpa kaffe igår, så allt är i sin ordning den här morgonen :)  Inne på första koppen. Hundarna sover. De tre musketörerna sover i sängen under täcket, och Eddie, han ligger här i soffan och andas tungt.... emellanåt kommer en djup suck. Han njuter. Igår, efter jobbet, blev det en 40 minuters promenad i helt underbart väder, sen hem för lite fippel, och middag. Det blev lite hundträning inomhus.

   


  Korvbelöning är bra belöning :)

Efter träningen bjöd jag upp Eddie i soffan för första gången. Han myste, sov, mådde gott

 

Inatt har han sovit hela natten i soffan. Han är riktigt manlig den där Eddie ... fniss ... Käka korv och sova på soffan ... fniss.. 


Jädrar, det är bara en ynka plusgrad ute ....  Nu måste jag nog ta itu med att kolla efter en ny plåtkompis. Jag orkar INTE med en vinter till, där bilen knappt startar en gång av fem, när man ska iväg på jobbet. Har skjutit på det här alldeles för länge egentligen, men den har ju funkat så himla bra nu i slutet .... ni vet, dörrarna går både att öppna och stänga, fläkten funkar, jag har lärt mig hur jag ska göra för att få loss säkerhetsbältet ... det läker inte in vatten nånstans ...Den är alltså i toppskick! Då känns det lite surt att göra sig av med den .... men jag VET hur det blir när det blir kallt .... och det orkar jag inte . Så ... jag MÅSTE börja kolla efter en ny. 


Nä, om jag skulle hänga bort morgonrocken och väcka hundarna då. Fasen .... måste rota fram några vantar ... eller, jag måste Köpa ett par vantar. Känns overkill att dra på sig vinterhandskarna, men känns svinkallt att vara helt utan vantar åxå ... 


Som sagt, nu ska jag hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Ha en Härlig Lördag. Glöm inte att fylla dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards