Alla inlägg den 20 september 2016

Av maria tafvelin - 20 september 2016 08:24

Jädrar vad dagarna springer iväg!  I söndags hann jag både gå morgonrunda med alla hundarna, ta Eddie till RackArena 

 
  samt köra lite nosework med Molly


  Innan det var dags att åka till jobbet. Kvällen blev lugn :)   Igår, på min lediga dag, blev det först morgonrunda, sedan en solorunda med Eddie, plus lite träning ute på gården. Nu påbörjar jag lite mer strukturerad lydnadsträning och kontakt- och följsamhetsövningar. Han har lite lätt att låta fokus hamna på allt annat, men det gick riktigt bra faktiskt. Förra ägaren kom förbi och lämnade hans stamtavla och lite annat smått och gott, och kramade om Eddie ordentligt innan hon åkte. Själv satte jag kurs mot stan, där jag, Hannah och Robban åt lunch uppe på Solbacken. När jag kom hem, tog jag ut Paddy på en solorunda, och när jag kom in upptäckte jag att Eddie ätit upp det färskfoder jag lagt på upptining på köksbänken. Jag måste komma ihåg att jag har en hund som är lika stor som en häst. 


Något senare blev det en promenad med hela högen, och sen lite fippel. Jag har ju kommit på en ny idé. Jag tänkte ju bygga mig ett bord ... men jag har ändrat mig, så jag har beställt på nätet istället ... fniss. Det var leveranstid på ca 6 veckor, men det spelar ju som ingen roll. Jag sitter ju inte i sjön direkt. 


Hörrni .... jag har en facebookvän ...   eller, det började med att vi spelade wordfeud .... och det har vi ju gjort länge nu. Vi chattade alltid lite med varandra, och sen hittade vi varandra på facebook åxå. Hon är fantastisk den här kvinnan. Hon har MS och är nu såpass dålig att hon inte kan återgå till sitt jobb som sjuksköterska. Hon klagar aldrig. Gnäller aldrig. Hon fyller sina dagar med så mycket värda grejer det bara går, under de förutsättningar som finns. Hon skrev häromdagen till mig: 

"Dåliga dagar kommer och går men solen går alltid upp igen tack och lov. Man kommer långt genom att inte ge upp så lätt och vara envis som sjutton. Man lär så länge man lever" 


Idag ska jag försöka hitta mig en ny bil. Jag känner ju att det börjar brådska, då temperaturerna tidigt på morgonen är av den dignitet att den mycket väl kan vägra starta, vilken dag som helst. Jag ska även hitta på något bara med Kelly. Ingen sol idag, men 11 grader, så det är ju inte kallt ändå :)   På eftermiddagen har jag tvättstugan. 


Nä, dags att kicka igång dagen känner jag. Kaffet är uppdrucket :)  Ha en fin tisdag. Kom ihåg att fylla dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards