Alla inlägg den 23 september 2016

Av maria tafvelin - 23 september 2016 07:38

Fredag morgon. 8 grader och knallgrått ute. Första koppen upphälld. Det är knäpptyst förutom Eddies andetag där han sover i bädden. De andra andas under täcket, så det hör jag inte ... fniss


Igår, efter morgonpromenaden, lastade jag Eddie och begav mig till RackArena för lite morgonträning. Det blev några varv i tunneln

   

sen lite lätt lydnadsträning. Måste jobba mycket med inkallning. Inte lydnadsinkallning dock, för den funkar ju ... men inkallning när han står och nosar på något. Han slår av hörseln fullständigt när han hittar nåt intressant, så det gäller att hitta knappen där man slår på hans hörapparat. 


Nu idag, efter morgonpromenaden, planerar jag att sticka med Paddy till skogen en sväng före jag ska på jobbet. IDAG MÅSTE jag komma ihåg att köpa en glödlampa till badrummet. Igår när jag åkte från jobbet tänkte jag: jag får inte glömma att köpa toapapper. Jag upptäckte nämligen på morgonen att det bara var nåt enstaka varv kvar på rullen. Kom hem till Ursviken, svängde av storvägen, har då Coop på min vänstra sida .... slår in blinkersen till höger - mot mitt hus. DÅ kom jag på : Toapapper. Vände och körde tillbaka på Coop, supernöjd med mig själv att jag inte glömde. Gick in, köpte toapapper, ut till bilen, körde hem, parkerade, lätta steg uppför trappan, öppnade dörren till  toan för att lägga in toapapperet ..... 

- Hur FAN kunde du glömma???   Glödlampan!!!!!  

Jag har inget svar på den frågan. Fattar det inte själv ens. Nåja, det är ju en dag idag åxå, och Coop har öppet alla dagar i veckan, 8-22  .... för igår var jag rätt slut efter jobbet, då jag jobbade över lite ... så jag orkade helt enkelt inte fixa det igårkväll. 


Imorgon är det tävling med Molly ... :) :) :)    Vi har inte tränat så mycket som jag hade tänkt mig, men ... äh ... det blir som det blir ... fniss.  När vi hållit på betydligt längre så vill jag börja få in någon form av markering som är tydlig, men vi har ju så nyligt börjat med Nw så vi är inte där ännu. Mina vänner är mäkta förvånade över att jag ska tävla överhuvudtaget .... fniss .....   - Ska DU tävla??  Men .... det brukar du väl aldrig göra? 

- Det stämmer .... hahahahaha 


Nä, dags att dra igång den här fredagen och börja fylla den med värda grejer. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards