Alla inlägg den 27 september 2016

Av maria tafvelin - 27 september 2016 21:10

Ibland hör jag folk säga- kan du Allt?
Själv undrar jag ibland om jag är bra på något överhuvudtaget . Missförstå mig rätt, jag Vet att jag kan lite av varje.... Men är jag egentligen riktigt Bra på något? Alltså, riktigt Bra!!!

Ska sanningen fram så ... Nä. Jag är halvdan på mycket. Det har aldrig varit ett bekymmer tidigare, men nu känner jag att det börjar vara något av ett orosmoment.

Jag börjar vara vuxen nu. Vad ska jag bli? Vad är jag bra på?

Vad är jag Bra på?

Jag är bra på att fnissa, skratta, se positivt på tillvaron. Jag är bra på att vara rak, ärlig, tydlig . Jag är bra på att ställa upp på andra.

Vad blir jag på det? Rent yrkesmässigt alltså!

Nu ska jag gå ut med hundarna och sen krypa isäng. Jag är absolut inte ledsen och bedrövad ifall någon tror det, jag bara funderar rent krasst - vad är jag bra på?!

Av maria tafvelin - 27 september 2016 17:03

Igår upptäckte jag att jag inte hade någon internetanslutning på datorn. Nähä .... vad gör man? Jo, man går till den trådlösa routern och skakar lite i den ... det brukar funka. INTE denna gång. Slog av den ... väntade ... slog på den. ... nä ... ingen internetanslutning. Ok. Hårda vägen alltså. Slå, banka routern i golvet, skaka den hårt ....   Nädå. Ingen internetanslutning. Ok. Smart och teknisk alltså. Ryckte och slet i alla kablar, ok ... ryckte och slet utav bara helvete, i ett frenetiskt tempo. Noll .... Nada ... Ingen internetanslutning. SATT på golvet i hallen ... LÅG på golvet i hallen .... samma resultat - ingen internetanslutning.   Ghaaaa!!!!  


Efter gårdagens morgonrunda, tog jag en solorunda med Eddie,

 

sen en solorunda med Paddy.

 

En duorunda med Kelly och Molly, sen åkte jag till Brukshundklubben med Eddie, för att han skulle få spana in stället. Alltså .... jobb med kontakten blir prio, en lång stund framöver. I samma sekund som han ser något som rörs, en människa, annan hund, katt .... ja allt som rörs ... då är han blockerad. För en bra stund, skulle jag säga. Jag hann ett par varv på lydnadsplanen med honom innan det började dyka upp andra, och då var det i stort sett kört. Men, då vet jag vad jag måste lägga mycket krut på :)  

 


Efter brukshundklubben åkte jag och köpte hundfoder, sen iväg på möte. Kl 22 åkte jag hem från mötet, lagom mosig. Tog ett tag innan jag hade varvat ner och kunde gå isäng. 


Sov rätt länge i morse, klev upp, precis som vanligt, kokade kaffe, precis som vanligt .... läste Norran och Aftonbladet på telefonen, eftersom jag ff hade NOLL internetåtkomst på datorn. why??    Morgonrunda, sen lastade jag Eddie i bilen och åkte till Björkis för att köpa ett nytt halsband till honom. 

 

Åkte på Elgiganten för att få lite tips och råd kring det här med trådlösa routern osv. Åkte hem utan att ha köpt något, för jag ville inte ge mig riktigt än ... fan .... 


Lunch med Pernilla och Mattias på Fridas :)   Lite jobbsnack, hem till hundarna, ut med dem, sen .... slå, banka, rycka, slita i den där jävla routern. Hjälpte det? - NÄÄÄÄ .... ok. djupandas. Koppla datorn direkt till nätverkskabeln, strunta i den trådlösa routern. Hjälpte det? Nääää ... hade fortfarande ingen internetanslutning. Hur fan kan DET komma sig???? provade göra lite såna där felsökningar ... men fick ju till svar hela tiden att jag inte var ansluten till internet. Nä tack, DET har jag fattat alldeles själv!!!!!!  


Ok. Djupandas och gå in i rond ... typ femtielva. Koppla loss datorn från nätverkskabeln, koppla in trådlösa routern, ge routerjäveln en omgång den sent ska glömma ... jag menar ... vad kunde bli sämre??     


Tror ni inte på fan att det fungerar igen!!!!!  Helt sjukt. Trodde inte att våld skulle vara så effektivt. Skämt åsido, jag fattar ingenting, Hur i helvete kan detta komma sig?!


Nåja. Jag är bara glad över att allt funkar. 


:)

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards