Direktlänk till inlägg 31 oktober 2016

Fortsätter hunden skälla, blir du vräkt

Av maria tafvelin - 31 oktober 2016 19:01

Efter morgonrundan var det dags att åka på jobbet. Startade kamera-appen direkt jag lämnade lägenheten. Eddie började gnälla och yla efter ca en kvart, dvs då jag kommit fram på jobbet. Efter ca en halvtimme skällde han, men slutade när jag sa till. Skällde några gånger till, och jag sa åt honom att gå och lägga sig. Hade i princip full koll på honom hela dagen, och totalt skulle jag säga att han skällde, gnällde och ylade, totalt 20 minuter.  Inte ok, inte kul ... men absolut inte oavbrutet skällande. En gång såg jag att han hörde något, förmodligen då posten kom, och då skällde han. 


Efter jobbet åkte jag hem, tog ut hela flocken på en kort sväng, sen hann jag inte så mycket mer så var det dags att åka till Bureå med Eddie och träna lite i Rackarungarnas lokal som vi hyrt. Vet ni ... det gick så sjukt bra!!!! jag trodde INTE att det skulle gå sååå bra!!!! JAg var inställd på att sitta nånstans i ett hörn och vifta med hela falukorven för att ens få ögonkontakt, eller åtminstone kontakt, hela timmen. Jag hade helt fel. 


I början slet han ju för att komma fram till de andra hundarna, men efter en stund, när han förstod att det blir inget med det .... då hade han sitt fulla fokus på Mig. Jädrar så stolt jag känner mig !!!! Han var så himla himla duktig!!!


Efter en timme åkte  vi hem. Parkerade, tog ut Eddie ur bilen, gick över parkeringen och fram till husen ... där mötte jag styrelsens ekonomiske rådgivare, som bor i stan, och insåg i det ögonblicket att vi hade styrelsemöte idag, som jag precis missat. Ordförande kom strax efter, så jag stannade och väntade in honom. 

- Hur går det med hunden, frågade han. 


Jag förstod ju att han menade grannarnas klagomål på skällandet, så jag sa: Jag har ju skaffat övervakningskamera, och måste ju säga att det är betydligt mindre skällande än jag väntat mig. Det handlar inte om timme ut och timme in, men givetvis är det inte kul när grannarna blir störda. 


- Om hunden fortsätter skälla, kommer du att bli vräkt, sa han. 


Efter en bra stunds samtal fick jag veta att styrelsens ekonomiske rådgivare, tillika jurist, var beredd att skriva mig en varning, nu på dagens styrelsemöte, då de haft uppe frågan om Eddie. Övriga medlemmar i styrelsen ville dock prata med Mig först, innan en varning delas ut. Jag fick åxå veta att det spelar ingen roll om Eddie bara skäller i 5 minuter. Om grannarna känner sig störda, så är det så. Det räcker att 4 grannar kommit till styrelsen och framfört att de blir störda, varje dag av min hund, för att jag ska få en varning. Om jag inte omedelbart gör något åt det, så blir jag varslad om vräkning. 


Så ... nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards