Direktlänk till inlägg 23 november 2016

Jomennogfanvardetklart!!!!!

Av maria tafvelin - 23 november 2016 08:37

Onsdag morgon. 2 plusgrader och molnigt. Regnat en hel del de senaste dagarna, och snön är ihopsjunken och blöt. På sina håll är gräsmattorna framme. Så tragiskt! Vi som hade så mycket snö, det var så vitt och vackert. Varför? Varför detta?  


Bilen funkar superbra, jag har bara ännu inte lärt mig alla finesser. Satt kvar i bilen en stund igår när jag parkerat ... och inte vet jag om den efter en stund låser sig själv, eller om jag kom åt nåt,men när jag skulle öppna dörren och kliva ur, då gick larmet. Fniss. Blev ju skiträdd. Nåja, jag tröck på "unlock" på nyckeln och det blev tyst. Gick och öppnade bakluckan för att plocka ut Eddie, gjorde mig ingen brådska utan vill att han stannar kvar en bra stund innan han får hoppa ur ... jomen, då gick larmet igen. What?  Är det nåt slags 3-sekunders-regel som gäller eller?  .. fniss. 


Igår, när jag slutat jobba, varit uppe och bytt om, och var på väg nerför trappen ... visst fan hoppade mobilen ur jackfickan, ner på stentrappen. Guess what?!  Jomenvisstfanvardetklart att skärmen sprack!!!! Var ju inte särskilt länge sedan jag lämnade in och bytte skärm .... Blir lite trött, men glädjer mig över att den inte sprack över hela, utan mest på övre delen ... det funkar att se rätt bra ändå, så jag avvaktar med att lämna in den. Till slut blir det ju billigare att köpa en ny telefon ... 


I  måndags var jag i Bureå och tränade Eddie.

 

Det gick väl riktigt bra måste jag säga. Han klarar av att hålla kontakt och fokus .... ända tills det kommer in någon ny hund i lokalen. I måndags kom en 4 månaders skällande valp, och då brast det för honom. Han blev blockerad, så jag gick in i ett annat litet rum tills jag fått kontakt med honom igen. Han hade dock svårt att släppa det där med valpen. När valpen lämnade rummet blev det genast bättre igen. Sen gick det riktigt bra, ända tills en deltagare i gruppen som bokat lokalen efter oss, kom lite tidigt. Förbaskat, jag hade tänkt hinna ut med Eddie innan de kom, så att avslutningen på träningen skulle vara att han hade fullständig kontakt. Så blev det inte den här gången, utan jag fick mer eller mindre SLITA honom ut därifrån. Nåja, nästa gång kanske :) Träningen gjorde honom helt däckad och han somnade direkt han hoppade in i bilen. Raka vägen till bädden när vi kom hem, där han slocknade direkt.

  


Nä ... det börjar vara dags att hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Ha en riktigt fin onsdag! Fyll dagen med nåt värt!


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards