Direktlänk till inlägg 20 december 2016

huvudvärk, dolda fack, döda telefoner och milstolpar!

Av maria tafvelin - 20 december 2016 22:29

En sån sjuk huvudvärk som jag hade igår, den hoppades jag slippa uppleva en gång till. I morse när jag vaknade var dock min farhåga bekräftad - vi kör den en dag till. 


Jag har varit hemma från jobbet idag, och tro mig, det är INTE många dagar jag varit hemma från jobbet överhuvudtaget, men ibland lixom går det bara inte. I morgon hoppas jag dock vara arbetsför. Kräver inte att vara i toppform, eller fit for fight, men åtminstone arbetsför! 


Hörrni .... jag hade ju borta plånboken häromdagen .... visste ju med säkerhet att jag lagt den i bilen ... men den FANNS inte där när jag skulle plocka fram den. Nu har det visat sig att den VISST låg i bilen ... men att jag hade ett ytterligare fack, lixom ett tvåvåningsfack ... fniss.  Så himla skönt att plånkan fanns där ... samtidigt som det givetvis är lite skämmigt att man inte fattade .... fniss 


 


Nåja. 

Jag fick ett sms att jag hade ett paket att hämta på Ica i Skelleftehamn. Även om jag idag var hemma från jobbet så kände jag att jag kunde åka dit och hämta det. Jag visste ju att det är det Back On Track-täcke jag beställt till Eddie. Tänker att det är en bra grej, då han ligger i bilen rätt mycket. Han har ju inte gått att lämna hemma ännu. 


Kom fram på Ica i Skelleftehamn ... gick fram till disken där man hämtar grejer ... plockar fram telefonen, bläddrar fram till meddelanden ... då dör telefonen. Oj vad jag pickade, provade, skrattade .. svor. Inget hjälpte. Telefonen var död och jag fick inte ut nåt paket.   Den dog samma död som om det varit 20 grader kallt ute och jag försökt filma eller fota hundarna. Tvärdöd. Jahapp. Bara att åka iväg igen. 


Nu blev jag trött. Det är ju inte BARA att skärmen var spräckt ... det hade ju lixom lossnat en bit så att man såg typ ... plåt?  Jag förstod ju att det INTE var bra, därav att jag inte fotat så mycket utomhus de senaste dagarna. Till och med JAG fattar ju att det inte är bra om det kommer fukt därinne i hålet. Hålet , alltså biten som lossnat, var till höger om hör-hålet .... till höger om det där Strecket ... jaja .. ni hajar.    I bilen satte jag på högsta värme och fläkt ... höll telefonen mot den, och se på fan, innan jag var hemma så hade den piggnat till, men då hade jag redan bestämt mig - jag åker ner på stan och byter skärm på det här drop-in-stället för att byta skärm. Punkt. 


Här måste jag börja förkorta, för jag vill krypa isäng. 


Försökte ta död på en hel timme på stan ... gick på typ ALLA butiker, plus att jag hann ta en promenad med Eddie på stan .... Fy fasen så lång en timme kan vara!!!!!  


Hämtade telefonen, hel och fin, körde hemåt ... huvudvärk men nöjd. Hannah ringde från Los Angeles !!!!! Alltså, jag skrattade så tänderna kunde ha ramlat ut !!!! De hade varit på det här sjukt stora nöjesfältet och åkt helt sinnessuka karuseller. Det var upp och ner, fram och tillbaks, Rakt upp, rakt ner .... det var Full speed och det var både det ena och det andra. Vad jag skrattade mest åt ... förlåt Benny ... om du någonsin läser min blogg, och just det HÄR inlägget ... ta det  på rätt sätt ... du gjorde min dag!!!!     Jo alltså ... det var tydligen nåt slags 4D-upplevelse, där man skulle ta på sig typ slalomglasögon med tillhörande "mobiltelefonskärm" som  man tittade i (med reservation för att jag skrattade så mycket att jag fattade fel)    På typ given signal skulle man ta på sig dessa glasögon för att "kalibrera". Upplevelsen gick sedan ut på att man åkte karusell och via skärmen hängde med tomten på en sjuhelvetes resa både upp och ner, upp i rymden och ner igen .. såg hans renar å alltihop, precis som att man satt i hans släde. Hannah berättade att det var en sjukt rolig upplevelse. Varför skrattade jag då så att jag nästan inte höll mig kvar i soffan?   


BEnny hade tagit på sig glasögonen för tidigt ... eller gjort nåt annat tokigt, för när de "landat" och alla var helt faschinerade av åkturen med tomten, slet Benny av sig glasögonen och frågade vad DE hade sett, själv satt han kvar i tomtens säck hela resan. Alltså .... förlåt .... förlåt .... förlåt ..... hahahahahahahahahahahahahahaha


Å gud ... nåja ... hämtade mig så smått .... åt lite rester, eftersom jag verkligen inte kände mig i form för nånting egenligen. Klickerjobbade med hundarna var för sig .... Sjönk sen ner i soffan ....ut med hundarna på kvällsrunda .. upp igen .. helt slut i kroppen .... kom då på - fan ... måste ju hämta upp mer hundmat ur frysboxen som står nere i hobbyrummet. Kan ni förstå hur tungt det kändes just då?   Vafan, jag ORKADE inte ta med Eddie , utan när jag fått på mig skorna och jackan, tecknade jag bara tyst åt honom att stanna där i hallen. Gick ut, låste dörren, gick ner i trappen ... väntade mig att få höra hur han kastade sig mot ytterdörren ..... hörde inget  och orkade ärligt talat inte bry mig. Gick till hobbyrummet, låste upp, gick till frysboxen, lastade i den kasse jag hade med mig, gick tillbaka. Öppnade entrédörren, ... alldeles tyst. Inga skall. Gick uppför trappen, låste upp dörren ..... Eddie stod inte ens i hallen!!!!!!! what?????? Nä, han låg i soffan !!!!!! fattar ni vilken milstolpe!!!!!!!!! 


Nu måste jag ta en ipren och krypa isäng. Vilken dag!!!! 


Gokväll

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Av maria tafvelin - Söndag 3 mars 11:44

Söndag mittppådagen. 2 plusgrader och molnigt.... solen Vill lysa igenom men orkar inte riktigt. Sol upp 6.33 och ner 17.00   Igår blev jag mormor igen, till en liten kille :) :) :)  Hannah och Robbans första barn <3 Man svävar som på moln kan...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards