Alla inlägg den 6 januari 2017

Av maria tafvelin - 6 januari 2017 09:40

Fredag morgon. Igår var det ju 28 grader när jag klev upp, idag var det bara 17 och nu 14, så temperaturen stiger snabbt. Kring mitt på dagen ska det visst vara kring 6 grader. Låter toppen !!!  


Igår, med posten, fick jag ett handskrivet brev och några helt underbara magneter:

 

Jag fick det utav en av mina nyaste vänner, som hittat magneterna och tyckte att de passade mig på pricken :)  Jag blev så himla glad, både över gåvan och det som stod i Brevet. Tack Kickan!!! <3


Idag ska jag in till stan och träffa Hannah och Robban, som kom hem från Los Angeles igår afton, och egentligen skulle jag ha åkt iväg på ett klippuppdrag, men det sket sig. Jag gick och skulle ta fram väskan med klippgrejer men hittade den inte. Va?!  Jag har den alltid på samma ställe i ett skåp i hallen, så jag blev mäkta förvånad, och hann tänka både hit och dit innan jag kom ihåg att Pernilla ju lånat grejerna för typ en månad sedan, och Pernilla och Mattias befinner sig i Finland nu på lill-semester. Perkele!!!! 


I övrigt idag blir det längre promenad med hundarna  nu när det äntligen blivit lite mildare, sen får jag se vad jag hittar på. Brukar inte bli några större arrangemang ... fniss.   Jo just ja ... jag har tagit fram 3 kg köttbitar som jag ska mala upp med min supersöta köttkvarn :)   Jag kommer nog inte att orka mala allt, så det jag inte orkar mala får hundarna äta upp :)


Igår pratade (läs skrattade) jag med Moa i telefon i 2 timmar och 50 minuter. Herregud så fort de timmarna gick. Anledningen till samtalet var egentligen att få tips kring Eddie. Moa har ju 2 rottisar och har stor kunskap om rasen. Eddie har ju börjat med ett beteende vid hundmöten, som inte är alltför kul, och jag har förstått nu att rottis har en tendens vid 3 år att tro att de är 1 igen ... lite "slyngelålder" på nytt alltså. Fortsätta jobba, fortsätta träna .. japp. 


Nä ... om jag skulle hänga bort morgonrocken och tala om för hundarna att vi ska gå ut. Igår var det oerhört tufft att få med dem ut ... ja förutom Eddie då. Han verkar ju knappt fatta varför han måste hoppa på tre ben ibland, han lixom bara byter ben, hoppar på tre av de andra, byter igen osv och verkar inte lägga ihop att det hör samman med kylan underifrån ... fniss. Molly, Kelly och Paddy .... ja, de föredrar att vara inne och mysa

   

Ha en Fin dag, och kom ihåg att fylla dagen med värda grejer. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards