Alla inlägg den 12 januari 2017

Av maria tafvelin - 12 januari 2017 09:55

Igår var det 4 månader sedan Eddie flyttade in. Jädrar så snabbt tiden går.  Det enda som är bekymmersamt med honom är möten med hanhundar, i övrigt funkar det superbra. Han går fint i koppel, är hur trevlig som helst, och rolig att jobba med. 


Igår gjorde jag om samma sak som jag gjorde i förrgår, körde godissök med dem en och en. Stänger in dem med kompostgaller i köket, går och gömmer En korvbit, sen får någon av dem söka. Jädrar vad de jobbar :)  Typ 4 rundor var, sen är de rätt nöjda tror jag. 


Hörrni, igårkväll hände både något roligt, och något mindre roligt. Det roliga var att telefonen ringde, och när jag svarade så hörde jag en kvinnoröst: Hej, det är brasilianskan på Norrböle! Kände igen henne direkt, det var ju sambon till han jag köpte min nya plåtkompis av :)  Jag och  hon hann ju prata mycket om mat, uppläggningar osv. Nu ringde hon och ville att jag skulle komma dit och fika eller nåt ... hahahaha, häftigt. 


Mindre kul var att jag fick veta att Alladin, som jag kallade honom, springer i hundhimlen nu.  Alla hundar som funnits här, även de som bara varit här en kort period, har ju hamnat i hjärtat, så även han. 


Idag börjar jag jobba kl 12, och jag hoppas att de hinner skotta härute minst en gång till innan jag ska iväg, annars kan jag få problem. Det har kommit rätt mycket snö ser jag. Molly kommer INTE att uppskatta morgonrundan vi strax ska ta, så mycket kan jag garantera redan nu. Hon önskar nog att hon vore en igelkott så att hon fick gå i ide under vintern. 


Nä, bäst att dra på lite. Ha en bra dag, fyll den med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards