Alla inlägg den 20 januari 2017

Av maria tafvelin - 20 januari 2017 14:36

Alltså, halva dagen och hela kvällen är kvar, och vi har redan fyllt dagen med flera ton värda grejer! Jag berättade ju i morse att Eddie fixade att vara "ensam" i 50 minuter i morse medans jag var och lämnade bilen för att byta vindruta. Kom hem, åt frukost, städade lite, tog ut Eddie på en solorunda med lite övningar, hem .... tog ut Paddy på en liten solorunda, precis när jag kom hem med honom fick jag sms att min bil var klar. Åkte iväg, hade oavbruten videokontakt, och det var precis som i morse. Han stirrade på ytterdörren i typ 20 minuter, sen försvann han ur bild. Jag hörde honom gnälla lite när han tittade på dörren, men det var så lågt att det omöjligt kan ha hörts utanför dörren. YES !!!!! Ett riktigt genombrott i ensamhetsträningen !!!! 


Han är förresten riktigt hjälpsam, den där Eddie. Igår fick han feeling och tyckte nog att vi skulle möblera om, för han bet tag i soffan och flyttade den. Jag blev faktiskt helt paff innan jag kom mig för att säga att det INTE skulle flyttas någon soffa i det här hemmet.  Idag när jag skulle städa, upptäckte jag att han tagit disktrasan. Ja, han hade säkert tänkt torka bordet eller nåt, men så glömde han bort sig och började äta på den istället. 


Nu ska jag ner på gården och träna Kelly en stund. Då blir hon glad :)  Härligt att det är åtminstone LITE ljust fastän klockan snart är 15. Blå himmel är det åxå :)


Nä ... ville bara berätta om det stora genombrottet.  :)


Tjing så länge

Av maria tafvelin - 20 januari 2017 06:31

Fredag morgon. Jag står i mitt supersöta kontor och dricker kaffe. 3 minusgrader och klart väder ... ja, det står så på appen, det är ju kolsvart så det kan jag inte se än ...  Jag är ledig idag, men uppe tidigt ändå. Jag ska köra bilen till Ryds Bilglas för att byta vindruta. Det var ju en spricka tvärs över hela rutan redan när jag köpte bilen, och fick ju ner priset rätt ordentligt för det. Så ... så snabbt som möjligt ska jag åka iväg, men måste hinna dricka mina tre koppar och gå ut med hundarna först. Eddie kan inte hänga med i bilen idag, för i lånebilen från Ryds, får man inte ha hundar. Så ... han får vara hemma med de andra hundarna, vare sig han vill eller inte. Ska hålla koll i övervakningskameran, hoppas han bara går och lägger sig. 


I förrgår, före jobbet, körde jag ett solopass med Eddie efter morgonpromenaden. Var på parkeringen på Coop och tränade kontakt och följsamhet. Gick riktigt, riktigt bra. Igår före jobbet, tog jag en längre klövjepromenad med honom. Fick göra några hastiga manövrar då jag såg att vi mötte en, som jag vet är hanhund, och jag INTE vill att hans jobb-promenader blir klatjofs pga ett sådant möte. 


Jahapp, jag glömde visst att skriva klart och publicera det här, för nu har jag kommit tillbaka från stan, med en liten lånebil ...   Jag hade ju övervakningskameran igång, och satt uppkopplad hela tiden, ca 50 minuter. Såhär såg det ut de första 20 minuterna

 

 

Han stod och stirrade mot ytterdörren hela tiden, men alldeles tyst. Sedan försvann han ur bild, så endera gick han därifrån, eller så la han sig ner. Det var inte det minsta ljud från honom på hela tiden. Såhär såg det ut när han hörde mig i trappuppgången då jag kom hem igen

 

Perfekt att det gick så bra. Hoppas att det går lika bra i afton när jag ska hämta hem min egen bil åxå. 


Nu ska jag äta frukost, sedan dra igång nåt litet städprojekt. Har en annan uppgift att göra idag åxå. 

Ha en bra Fredag. Fyll den med värda grejer. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards