Alla inlägg den 25 januari 2017

Av maria tafvelin - 25 januari 2017 07:41

Igår var det 13 minusgrader på morgonrundan, så Molly ville hålla den kort, om vi säger så. Vi tog dock en halvtimmes runda. Efter lite frukost tog jag Eddie på en halvtimmes klövjerunda åxå, innan det var dags att åka till jobbet.


Hem från jobbet, kort runda med hela gänget, sedan var det dags för middag. Jag kokade en blomkålssoppa med purjo. Kan vara den godaste blomkålssoppa jag någonsin gjort :)

 

Lite slötittande på tv hann det åxå bli innan det var dags att kvällspinka hundarna och krypa isäng

 

Idag är det Noll grader men verkar blåsa en hel del. Snart dags att ta morgonrundan. Noll, då ska väl Molly kunna trivas åtminstone en liten gnutta på promenaden.  Minns ni hur lite päls hon hade, då hon kom till mig från Spanien för drygt 6 år sedan

 

Lillgumman <3


Idag ska jag och Pernilla göra en specialbeställning till en kund. Det är beställt 70 st landgångar, det är inget vi egentligen har i sortimentet,jo landgångsbröd har vi, men det är första gången vi ska leverera färdiga landgångar. Det blir både spännande och roligt. Ska fota och visa er sedan hur de blev. 


Nä, nu är tredje koppen drucken, dags att hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Det är onsdag, och jag ska fylla dagen med så mycket värt som jag bara kan. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards