Alla inlägg den 31 januari 2017

Av maria tafvelin - 31 januari 2017 07:56

Tisdag morgon. Inne på andra koppen. 6 minusgrader och vacker himmel. Hundarna snusar och sover ännu. 


Hörrni .... ibland gör jag bort mig lite. Ibland gör jag bort mig mycket, men nu tror jag tamigfan att jag slagit rekord. Ni vet, jag bytte ju vindruta på bilen för ett par veckor sedan. Direkt jag hoppade in i bilen såg jag att det var ett "streck" på den nya rutan, men tänkte att det var nåt smuts, så jag gick inte in och sa till, eller kollade upp det närmare, utan hade lite bråttom hem, så jag bara drog iväg. Dagen efter blev jag dock lite fundersam, då det inte försvann trots att jag körde vindrutetorkarna och hyfsat mycket spolarvätska. Kollade med fingret utifrån ... men vafan, det är ju en repa!  Ringde på Ryds bilglas och sa: det är ju en repa i nya rutan. Jag fick en tid nu på fredag för att byta ruta igen, för en repa ska det ju inte vara. 


Nu till det pinsamma. När jag skrapat rutan några gånger med isskrapan, så har det där försvunnit. Finns inte tillstymmelse till "repa" kvar. Fattar inte ... visst fan borde jag ha känt ifall det var en sträng med lim?  Å herregud .... de skulle beställa en ruta från Göteborg för de hade ingen hemma .... och nu måste jag ju ringa dit och säga att "repan" försvunnit .... som genom ett mirakel ..... Hahahahahahaha, ska man skratta eller gråta?    Självklart känns det skönt att slippa lämna in bilen igen, men .... ja , ni förstår ,, hahahahahahahahaha


Idag ska jag sticka iväg och fixa lite ärenden innan jobbet. Ska hämta ut ett paket, den inflyttningspresent jag köpt åt Pernilla och Mattias till huset, sen måste jag förbi apoteket och hämta ut mer medicin. Har haft en sjuk tinnitus de senaste dagarna, så jag har ökat dosen något och hoppas slippa hamna i nåt skov av någon värre grad. 


Vattenkranen i köket har börjat läcka ... eller, det har läckt ett tag, men nu är det lite mer, så jag måste skaffa typ reservdelar och ordna det där. Men i övrigt är allt toppen här i paradiset :) :) 


Ha en Bra dag. Fyll den med nåt värt! 


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards