Alla inlägg den 22 februari 2017

Av maria tafvelin - 22 februari 2017 08:33

Jag var på jobbet igår, och jo, det gick trögt, men jag fixade det även om det inte var något tempo precis. Efter jobbet åkte jag till Sanne i Skråmträsk och fick låna wp-selen hon har till sin rottis Castor. Underbart väder!

 

Hem, ut med hundarna en sväng, sen på med selen och fram med kättingarna för en solorunda med Eddie

 

Ska iväg och köpa mer kätting någon dag framöver, men än så länge räcker det där.  


Klockan var kring 19.30 när Pernilla ringde och vi pratade ett tag. Mitt i alltihop kände jag: Nu blir jag yr. Sa till Pernilla att jag snabbt måste flytta mig till sängen, för nu drar det igång. Ett snabbt Hejdå, sen tog jag de två stegen mellan soffan och sängen, la mig ner, fullt påklädd, fanns inte tid att börja jingla med avklädning, sen bara drog det igång. Jag vet att jag tänkte, som jag alltid tänker när det drar igång: Jag orkar inte! Å fy fan .... alltså ... gråten kommer nästan när jag bara skriver om det. Att inte ens kunna lyfta en hand utan att kräkas, inte kunna flytta ett ben eller en fot, utan att kräkas. Att inte kunna öppna ögonen och fokusera blicken. Att bara ligga, helt helt stilla, och känna att hela rummet snurrar. Det snurrar ju hejdlöst även om man blundar och ligger helt helt stilla .... men jag kräks bara om jag rör mig, även om det så är att bara försöka flytta huvudet på kudden. Jo, kräkset hamnar i sängen givetvis, eftersom man inte kan flytta huvudet utanför sängkanten, men i det läget man befinner sig, går det inte bry sig om det. De flesta gånger får man diarré åxå, och som ni förstår så går det inte göra något kontrollerat åt Det heller. 


Kring 01 kunde jag öppna ögonen, röra mig i sängen ... det stod stilla. Låg så en stund innan jag klev upp på darriga ben, klädde av mig, tog en kort dusch, bytte rent i sängen, la mig igen, somnade som en stock och sov till kl 8. Nu har jag kokat kaffe. Trött. Känner mig mörbultad, överkörd, nerslagen, misshandlad .... men ... ögonen står stilla i huvudet, jag kan fokusera blicken, jag kan stå upprätt. Tack Gode Gud att det är över, åtminstone för inatt. NÄr nästa yrselattack kommer, har jag ingen aning om, men jag hoppas att skovet är över nu, och att det dröjer. 


6 minusgrader och grått. Ska bli snö idag säger appen. Efter kaffet ska jag väcka hundarna och ta en morgonrunda, precis som om inget har hänt. Sätta motorvärmarsladden i stolpen, ladda för att åka på jobbet. Idag kan bli en sån där dag då jag inte riktigt orkar jobba mina timmar, men jag ska åka dit i alla fall. Vågar väl inte berätta det för Pernilla, hon kommer nog att ringa mig nu på morgonen, och säger jag att jag tänker åka på jobbet, då blir hon väl galen på mig :)


Åh vad jag hoppas att jag kan ta en promenad nu utan att stappla runt, utan att känna mig ostadig. En promenad där benen lixom aldrig vill sluta gå, och leendet är snurrat runt hela huvudet, bara för att man känner sig STADIG !! En promenad där man känner att man egentligen när som helst skulle vilja jogga, bara för att det spritter i benen. DET vore GULD !!!!  


Ha en fin onsdag. Fyll dagen med värda grejer!


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards