Alla inlägg den 10 mars 2017

Av maria tafvelin - 10 mars 2017 13:28

Fredag ... klockan har inte ens hunnit bli 2-kaffe, och dagen är redan fylld med sååå mycket VÄRT!   Efter morgonrundan tog jag Eddie på en 45 minuters kättingpromenad. Mitt i promenaden ringde en kvinna som bor i Burträsk, och som är med i en grupp på fb som jag är med i - Nosework dagtid. Hon hade sett att jag skrivit ut att vi skulle träna idag på Hedensbyn, och frågade vilken tid. Jamen, kring 11. Fint sa hon, vi kommer :)

Kl 11 befann jag mig alltså utanför jobbet, tillsammans med den här, för mig okända kvinna och hennes make (eller sambo) och deras hund. Idag hade jag faktiskt med mig Molly. Eddie, som ju dragit kätting, fick för en gångs skull stanna hemma. Jag har följt hemmet via övervakningskameran, så jag VET att det gått bra för honom, det har varit HELT tyst hemma, i två timmar. DELSEGER !!!!!


Molly har ju inte tränat nw en enda gång efter tävlingen ... som var för jättelänge sedan, så jag hade inte några förväntningar på henne överhuvudtaget, utan tyckte det var dags att hon skulle få komma ut på något, bara hon och jag. Jag blev HELT förvånad, när nosen faktiskt slog igång direkt hon fick selen på sig. JÄDRAR så duktig hon var/är!!!! Nu ska jag våga lämna Eddie hemma mer, för att prioritera träningen med de andra. De har ju faktiskt stått tillbaka i ett halvår, pga Eddie, för att han inte gått lämna hemma. Det här känns så himla BRA !!!


Solen skiner, allt känns toppen ... nu ska jag ta en runda med hela högen :)


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards