Alla inlägg den 19 mars 2017

Av maria tafvelin - 19 mars 2017 19:46

Söndagkväll. Bra dag på jobbet. Så långt kändes allt riktigt bra. Kom hem, gick en solorunda med Eddie. DÄR nånstans hände något som gör att jag inte känner mig fullt lika positiv. 

Ute på trottoaren mötte jag, tillsammans med Eddie, en äldre farbror som bor några hus bort. Visst, farbrorn gjorde HELT fel när vi möttes. Han sträckte ner näven mot Eddie och sa: Oj så stor han är. 

DÅ hoppade Eddie upp och "stötte" mot farbrorns ansikte. Farbrorn ryggade tillbaka och sa: Oj, han pussas Väl hårt. Eddie hann nafsa i farbrorns jackärm innan jag fick tillbaka honom, helt förskräckt.  Va i helvete hände där!!!??? 

Jag har NOLLTOLERANS mot prestige. Jag VÄGRAR ha prestige när det gäller hundar. Jag har haft såpass många hundar här hemma, både på längre och kortare tid. Jag har hjälpt såpass många hundägare, att jag kan lova hundraprocentigt: JAG HAR NOLLTOLERANS när det gäller prestige. Det gäller både mig själv och andra. 

Jag blev så paff att jag nästan satte mig på trottoaren. Visst, Eddie har hela tiden jag haft honom, ibland, när vi mött vissa personer, kastat sig fram och lixom ... PROMT skulle fram, PRECIS vid mötet .... notera att det är människor utan hund. Inte alla människor ... men ibland ... han lixom KASTAR sig mot.....   Men, han har aldrig kommit hela vägen fram, då jag hållit kopplet kort. Jag har sagt: Ursäkta ... jag har sagt, Förlåt ... Jag har stött och blött detta med flera andra hundägare.... men aldrig tidigare har det blivit såhär. Men som sagt ... NOLL PRESTIGE !!!! och NOLLTOLERANS mot prestige. Därav att jag överhuvudtaget berättar detta. 

Hur går jag vidare? Hur fan gör man? VAD gör man? Vad BEHÖVER man göra? VAd MÅSTE man göra? HUR FAN GÖR MAN?  Han visar NOLL resursförsvar här hemma, varken mot mig eller de andra hundarna. NOLL! Han är en sann gentleman, kampar lite lätt med Molly när hon promt ska ha den gröna sockan, men i övrigt .... NOLL. 

VAD triggade honom att bete sig mot farbrorn som han gjorde? VAD är det som triggar honom att ibland, inte alltid, kasta sig fram mot människor vi möter på trottoaren? VAD är det som triggar honom? VArför?


Jag har inte nolltolerans mot hundars beteende, men mot prestige. 


Kokade leverpalt i afton. Å herregud så gott! Nästa gång ska jag dock ha i mer mald lever. Köper ju färdig paltmix som man blandar med vatten, och sen drog jag ner en korv mald lever i smeten ... nästa gång ska jag nog köra ner två korvar :)  


Nu ska jag återgå till hundarna i soffan. De har fått köra korvsök en och en i lägenheten, sen kröp de ihop som små knyten allihop. Hoppas Du haft en bra dag!


Tjing så länge

Av maria tafvelin - 19 mars 2017 08:22

Söndag morgon. 4 minusgrader, blå himmel och sol. Hundarna snusar och sover medans jag sörplar kaffe i mitt supersöta kontor. 


Igår var det några plusgrader och strålande sol. Efter morgonrundan och lite frukost (smoothie) åkte jag SJÄLV på lite ärenden :)  Jag åkte upp på OKQ8 solbacken och tvättade bilen. Det var 6:e tvätten, så den var gratis .. jag brukar alltid köpa "Renast" men eftersom själva tvätten var gratis, la jag på en hunka och fick den dyraste, med vaxpolering :)  

 

Efter det åkte jag iväg på Blomsterslottet och köpte en sjukt stor frigolitkruka och 50 liter jord. Ska sätta om min änglatrumpet som vaknat. Hoppas den inte hinner växa så mycket att jag inte får ut den på balkongen när det blir varmt nog att ta ut den ... fniss


Efter dryga 2 timmar var jag hemma igen. Kollade övervakningskameran titt som tätt, och Eddie gnydde ett par gånger, men jag hörde aldrig några skall. Kort runda med hundarna .... sen blev det inte ett förbannat smack, ärligt talat. Vi körde vilodag helt enkelt, och jag hörde inget knorr från hundarna om det :)

Till middag svängde jag ihop en pizza

 

Sen var det tvsoffan som gällde för oss allihop, resten av kvällen :)


Nu börjar det vara dags att hänga bort morgonrocken och väcka hundarna för morgonpromenad. Kl 10 börjar jag jobba. Ha en Superfin söndag, och kom ihåg att fylla dagen med  nåt värt. Värt för Dig alltså. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards