Alla inlägg den 23 mars 2017

Av maria tafvelin - 23 mars 2017 19:34

Jag vet inte hur väl ni känner mig, ni som läser min blogg. Jo, vissa av er känner mig väldigt väl, medans många kanske bara halkar in på bloggen för att jag är en nyligt inloggad. VAre sig ni känner mig eller inte. Tro mig. Jag har en väldigt, väldigt jobbig kväll framför mig. En väldigt jobbig natt, och en tung morgondag. Detta trots att jag själv valt det. Jag har tagit ett beslut, som jag VET kommer att göra så fruktansvärt, fruktansvärt ONT ... men ... jag har hamnat i den situationen att jag inte har något bättre alternativ. 

Att måsta ta beslutet att låta en hund somna in. Ni som känner mig, vet att jag gjort precis ALLT jag kan. Jag har vänt och vridit. Jag har jobbat, bett om hjälp, tagit hjälp, försökt, försökt igen, provat alla tips jag fått, använt all min kunskap, all andras kunskap. 


Att ta sig an en omplacering, är alltid en chansning. Jag tycker själv att jag är rätt så kunnig när det gäller hund ... jag har ju valt att inte ha någon mänsklig partner de senaste 7 åren, utan Bara fokuserat på hund. Jag har gått utbildningar, haft hundkurser, själv deltagit i hundkurser, läst, praktiserat ... LÄRT mig.   Som sagt. Jag tycker själv att jag är rätt så kunnig när det gäller hund. 


Jag har haft många hundar hos mig/oss. Grundflocken består ju av Mig, Kelly, Paddy och Molly. Vi har haft så många, både kortvariga gäster, och mer långvariga. Hur kortvariga gästerna än varit, har jag varit noga med att möta den hunden med respekt, krav och kärlek. Aktivitet, vila och gos. Jag har använt all den kunskap och känsla jag Har i mig, för att göra rätt, med ALLA hundar som någonsin kommit in i mitt hem. Jag har erbjudit, inte bara plats i soffa och säng, utan även aktiviteter som hunden kanske inte provat tidigare, eller vidhållit aktiviteter som hunden haft med sig sedan tidigare. 


Jag har haft många hundar bara över en dag, eller över en helg. Jag har träffat många hundar med sina ägare, ibland på kurser jag hållit, eller bara enstaka tillfällen. Många ägare har fått den hjälp och kunskap de behövde just då, vissa har INTE fått det, det ska jag inte sticka under stol med. Hoppas verkligen att de fick hjälp på annat håll. 

Jag har vid några tillfällen öppnat mitt hem för hundar, för en längre period. Några gånger har det visat sig direkt att jag inte trott att det skulle fungera, och då har hunden återvänt hem. Tyvärr är de hundarna döda idag. Vid ETT tillfälle föll det sig så självklart att han hörde hemma här. Cornelis. Åh som jag saknar den hunden! Tyvärr så hände en olycka, och trots att jag kämpade allt jag kunde, så gick det inte. Jag var tvungen låta honom somna in. 


Aladdin . En annan hund jag tog till mitt hjärta. Älskade hund, du var för trasig, det insåg jag rätt snabbt, och du lever inte idag. 


Eddie. Älskade, stora nallebjörn. Idag har vi gjort sådant du älskar - äta leverpastej, leta godis ute, dra kätting, gosa, mysa, leka kamplekar. Tyvärr slutade vår solo-kvällsrunda med att du gjorde utfall ... återigen. I morgon ställer jag väckaren på 4, för jag vill hinna ta en lång promenad innan vi åker till veterinären, en promenad där vi inte möter någon. En positiv, rolig promenad, utan möten. Inga andra, bara vi. Du och jag. 


Det är så fruktansvärt jobbigt och tungt, att återigen måsta låta en älskad hund somna in. Längre fram ska jag prata mer om varför, och vad jag från och med NU kommer att lägga stort engagemang vid, när det gäller hund. Och .. ja ... Hund är ju det jag lever. 



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards