Alla inlägg den 1 april 2017

Av maria tafvelin - 1 april 2017 09:39

Lördag morgon. Första april. Jo, det insåg jag redan när jag slog upp ögonen och tittade ut, för det snöade. 

- Är det ett SKÄMT eller, sa jag tyst till mig själv. Nä, se på fan, det snöar. 1 plusgrad, grått på himlen, och snö. Jahapp. 


Igår var det desto bättre väder :)  Efter en längre morgonrunda och smoothiefrukost kammade jag till mig, sminkade mig, tog på nya jeansen som jag köpte i förrgår (halva reapriset på Lindex) klackeskorna och kappan. Åkte förbi på jobbet och hämtade några saker. De blev hyfsat förvånade när de såg mig så uppklädd, sminkad till och med. Jo, jag förstod att de undrade vad som var i görningen, så jag förekom dem

- Jag ska ut och äta lunch, sa jag

- Ahaaa sa Frida med ett spjuveraktigt leende

Mattias log åxå och såg lite förvånad ut

- ja alltså, jag ska åka iväg på Fridas i Byske och testa deras nya club sandwich, alldeles själv ... fniss. 


Pernilla blev överraskad när jag kom, för jag hade inte talat om för henne att jag skulle komma dit. Anledningen till att jag inte talat om det, var att det kom helt spontant :)   När jag klev in genom dörren och såg henne stå vid kassan, vinkade jag lite, och log så brett jag bara kunde. När jag kom hela vägen fram, fnissade hon lite och sa:

- jag kände faktiskt inte igen dig först .... hahahahahahahaha vi skrattade rätt gott åt det. 


Hon hade tid att sitta med mig lite, och det var superkul :)   Och hörrni .... ska ni besöka Fridas café lunch & deli för att äta något. Se till att ni är flera stycken, beställ olika rätter, och dela med varandra. Jag har ju tidigare haft räksmörgåsen som favorit ... men nu vette tusan ... club sandwichen var så sjukt god

 

Efter en dryg timme satte jag mig i bilen och åkte hem igen. En rejäl promenad med hundarna blev det även då. Underbart väder, solen sken. Kom in, noterade att de två blombuketterna jag fick, den ena av Ulla,


Den andra av Lollo 

 

I båda buketterna fanns rosor, och de hade börjat tröttna, men övriga blommor var helt perfekta. Då byggde jag ihop båda buketterna, och plockade bara bort rosorna

 

Så, nu har jag en supervacker bukett, säkert en vecka till :)


Idag ska jag åka in till stan en sväng. Jag ska förbi hos Hannah och Robban och spana in deras nya golv. De lägger nytt klickgolv i hela lägenheten, och jag är nyfiken :)   Jag ska även möta upp en kvinna som ska köpa av mig de två större hundsängarna jag köpte till Eddie. Jo just ja, jag har tvättstugan idag åxå. 11-15, så strax ska jag hänga bort morgonrocken, ta morgonpromenad med hundarna, gå ner och mata tvättmaskinerna, sen åka in till stan. 


Ha en riktigt Fin Lördag! Fyll dagen med Nåt Värt!


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards