Alla inlägg den 14 april 2017

Av maria tafvelin - 14 april 2017 09:10

Långfredag. 4 minusgrader, klarblå himmel. Såg på appen att det ska mulna på och börja snöa ikväll, men jag hoppas hinna ut på en längre tur med hundarna medans det fortfarande är sol. 


Igår, efter morgonrundan, begav jag mig in till stan. Jag och Hannah gick ett varv på stan innan Robban slutade jobbet kl 12, då gick vi på Kanel och åt lunch. När jag kom hem gjorde jag slag i en sak som jag funderat på ett tag. Jag tog fram saxen och klippte håret ... fniss. Tog bort en dm ungefär, men måste fortsätta idag, då jag fick lite ont i armarna där i slutet. Idag är det ju städdag, eftersom det är fredag, och jag tror att jag ska slå till och byta gardiner till sovrummet, och plocka fram de vita, luftiga sommargardinerna


Tänk, om en månad har jag bott här i 4 år. Herregud så fort tiden går. Jag trivs fortfarande lika bra i min supersöta lilla lägenhet. Visst, ett par gånger har jag önskat att jag bott i ett lillhus nånstans avskilt .... men det kommer inte att bli så. Det kändes mest aktuellt för Eddies skull ... men nu är ju saken en helt annan. Nu när det blir varmare ute, och soligt på balkongen, så ligger ju hundarna där, och övrig tid på året så trivs de alldeles ypperligt i lägenheten ... fniss


Jag pratade med banken häromveckan, räntebindningstiden går ut, och ska omtecknas. Marie-Louise på banken sa: hur tänker du framöver, du bor väl i en etta, vill du inte köpa nåt större?  Nej, det vill jag inte :)  Den här underbara lägenheten är helt perfekt i storlek :)


Nä hörrni, dags att hänga bort morgonrocken, väcka hundarna och dra igång dagen. En lång fredag ligger framför oss, låt oss fylla den med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards