Alla inlägg den 16 april 2017

Av maria tafvelin - 16 april 2017 09:10

Söndag morgon. 2 minusgrader och blå himmel. Jag vaknade första gången kring kl 5, somnade om, vaknade kl 6, vägrade kliva upp, somnade så småningom om och sov till 8.30  Det kändes lagom såhär på påskdagen :)


Igår blev det morgonrunda i mer eller mindre snöstorm. Jädrar så pissigt väder. Det snöade så mycket att man knappt kunde köra bil, när jag skulle åka till jobbet där strax efter 8. När jag kom fram till stan var det nästan klarblå himmel, fint ända fram till Byske, då mulnade det ihop igen. Vädret var MYCKET varierat under dagen kan man säga. Jag och Kickan jobbade, och var självklart påskkärringar :)

 

Direkt efter jobbet åkte jag förbi Hannah och Robban för att hämta upp lille Gullefjun, som sovit här inatt. Han blir hämtad om några timmar. 


Jag måste gå förbi tvättstugan och se om det var idag jag hade bokat tvättid .... Jag vet att jag bokat ... men minns inte vilken dag ... men det BÖR ju vara idag, eftersom jag jobbar i morgon ... nåja, får kika in när jag ska gå morgonrundan med hundarna. 


Det blir nog solorundor med hundarna idag. Så länge solen skiner så känns det ju riktigt härligt ute, även om det är minusgrader. 


Hannah och Robban var förresten förbi här i fredags. De hade med sig lite verktyg och hjälpte mig med de två kökslådor där fronten lossnat. Skruvarna hade släppt och jag kunde för mitt liv inte begripa hur man skulle bära sig åt för att få ihop skiten. Det är ju ett tag sedan det hände, och jag löste det med .... Silvertejp ... fniss.  Efter en del om och men, fixade vi det ... eller inte vi, utan Hannah och Robban ... JAG tillförde absolut ingenting :)   Robban fixade även köksblandaren ... jag skrev väl om att jag varit på Jäders värme och köpt det jag behövde för att fixa det där .... men .... jag fick aldrig upp skruven till blandaren så att jag fick loss den. Nu är det mesta tip-top i min supersöta lägenhet igen :)  


Nästa projekt kan bli att fixa nytt golv, åtminstone i "vardagsrummet" :)   Skulle vilja byta luckorna i köket åxå ... men vi får se vad jag prioriterar i första hand. Har inte bestämt ännu. 


Nä hörrni, kaffet är uppdrucket, dags att hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Dagen har börjat och jag är peppad att fylla den med något värt. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards