Alla inlägg den 17 april 2017

Av maria tafvelin - 17 april 2017 16:44

Måndag eftermiddag. Slutade jobba kl 15.30, hem, ut med hundarna i strålande solsken och 1 plusgrad. Jag blir faktiskt både äcklad och förskräckt när jag går Riobacken upp mot Dalbacken .... herre jessus så mycket hundskit. Typ var 30:onde centimeter ligger en kabel, och jag kan säga såhär mycket: Det är en stor hund som skitit. Det är snudd på lika mycket hundskit som efter gångvägen vid Snidex i Burträsk, och det vill inte säga lite. 


På tal om hundskit .... Paddy var helt oresonligt dålig i magen nu när vi var ute. Nr 2 var precis lika flytande som nr 1, dvs , bara vatten. What??!!  Vad i hela friden NU då! Hoppas det bara är något hastigt övergående. 


I morse vaknade jag kl 3, 4, 5 och 6. Så jädra drygt. Väckaren stod på 7.30 Kanske jag vaknar såpass ofta för att Kelly faktiskt sover bättre om nätterna nu när hon fått medicin? Eller, jag vet ju inte säkert att det är just DET som gör att hon sover bättre, men faktum är att hon i princip ligger helt stilla, hela nätterna. Det är så ovant för mig att hon gör det, att jag nog är lite orolig att hon dött i sömnen. Varje gång jag vaknar på natten, kollar jag så att hon andas. Men snälla Maria ... du behöver inte vakna en gång i timmen för att kolla !!!!!!   Nä ... jag ska försöka låta bli. :)


I morgon ska jag jobba på Fridas igen :)  så himla kul! På onsdag ska jag åxå jobba där, då ska det lagas mat igen. Det kommer upp lite nytt på menyn på fredag :)   


På tal om mat .... dags att börja fundera på middag här. Ska röja runt i kyl och frys, för jag har ingen färdig plan. 


Så himla ljust, soligt och fint det är just nu. Det är helt fantastiskt. Blommorna växer så det knakar ... framför allt änglatrumpeten. Hur fasen ska jag få ut den genom balkongdörren där i mitten på Juni, när man vågar ta ut den?

 

Nåja, det löser sig nog. Allt har en förmåga att lösa sig :)


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards