Alla inlägg den 3 maj 2017

Av maria tafvelin - 3 maj 2017 06:54

Vi är redan 3 dagar in i Maj månad. Dagarna tickar på i en jämn hastighet. Visst är det nästan lite lustigt att Alla dagar har lika många timmar, minuter, sekunder. Vissa dagar, stunder, minuter, KÄNNS betydligt längre än andra, men faktum är att tiden är densamma varje dag, oavsett om det är måndag eller fredag. Läste nåt värt häromdagen, men minns inte var jag läste det eller vem som skrivit det, men det handlade om hur många har problem med att få tiden att gå, men sedan, i efterhand, förbannar att tiden går så fort. 


En annan tänkvärd sak som jag funderat på är det här med att såra andra, att bli sårad av andra. Just nu snurrar det på facebook en liten såndär text man ska kopiera och dela. Det handlar om hur lätt det är att såra andra. Då tänker jag åxå på det här citatet:


"Tänk om ingen kan såra dig utan att du tillåter det. Tänk om det endast är dina tankar om saker pch ting som sårar dig"


Ja ... om det är så, så betyder ju det att jag kan välja om jag blir sårad eller inte. Förr var jag nog lätt att såra, nu tror jag inte att det GÅR att såra mig överhuvudtaget, rent ärligt. Jag vet faktiskt inte vad någon skulle kunna säga, som skulle såra mig. 


Igår, efter jobbet, en sedvanlig runda med hundarna innan middag. Jag plockade ihop lite småsaker i min supersöta lilla ugnsform, och gjorde nån typ av gratäng. Potatisskivor, några baconbitar, salladslök, och en skvätt grädde. Lite vitpeppar och vitlökspulver som krydda. 


 

Lite crispsallad, några paprikastrimlor, färsk basilika och persilja .... Klarrt  :)  Gott var det åxå. Nyaste tallriken använde jag dessutom, så det kändes superlyxigt  ... fniss. 


Nä hörrni. Även om jag VET att den här timmen fram tills jag ska åka till jobbet (börjar tidigare idag pga personalmöte) är precis lika lång som vilken timme som helst, så känns den kort och snabb. Bäst jag kastar upp morgonrocken på kroken, väcker hundarna och talar om att dagen har börjat. Yiiiihaaaaa, det här ska bli en BRA DAG!  6 plusgrader, stålande sol, ser ut att blåsa lite mindre än igår. 


Fyll dagen med nåt värt!


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards