Alla inlägg den 6 maj 2017

Av maria tafvelin - 6 maj 2017 22:19

Oj, vilken härlig kväll jag har haft!! , ja, dagen har inte varit så dum heller förresten. Efter morgonrundan lastade jag Theo och åkte till RackArena .... men ... vi äntrade aldrig arenan, för det var bara lervälling.

   

så vi tog en skogspromenad istället. 

   

Nu kanske nån undrar varför jag promt gör sologrejer med alla nya hundar som dyker upp här, och det har jag ett oerhört genomtänkt svar på. Jag gör det för att skaffa en relation. Om man jobbar med hundarna mycket var för sig, stärker man relationen. Har jag en hund här kortvarigt, som den här underbara lille staffen Theo, då gäller det verkligen att få en relation ... för jag hoppas naturligtvis att jag får vara hundvakt fler gånger åt den här ljuvlige lille parveln. Eller ... jag VET att jag kommer att få vara hundvakt åt honom fler gånger :)  

Efter skogspromenad och lunch var jag faktiskt tvungen att lägga mig i soffan och slumra en stund. Vet inte riktigt varför, men var så himla trött. Paddy vid fötterna, Molly vid knäna, Kelly vid huvudet, Milo på en filt i hallen och Theo på bädden nedanför soffan. Vi sov allihop en timme :)  Det var skönt, och behövligt. Jag skulle ju ladda för kvällen :)   Min kåmpis Annica hade ju bjudit mig på Jonas Gardells föreställning "30 år tillsammans" och vi skulle träffas vid portarna till Balderhallen kl 18.45 

   


Jag tog med Theo så att han fick ligga i bilen.Jag skulle lätt kunna lämna honom hemma med de andra om det inte vore för att jag inte vet om han skulle gny, yla, skälla ...   det krävs lite mer tid för honom här, innan man kan lämna honom. Så, han fick hänga med. 


Döm om min förvåning, när jag, efter att jag och Annica bänkat oss i Balderhallen, ser Stina, Annicas äldre dotter vid min stol 

- Får vi sitta här eller? frågade hon

- Men ... HEJ, hahaha, hann inte mer förrän jag såg Jenny, Annicas yngre dotter, och i samma veva ser jag Pernilla !!!!!  VA????   Först kopplade det inte alls, för Pernilla har ju spelat med så fint, när jag berättade att jag och Annica skulle se Gardell - Jaha, men va roligt, har hon sagt. Jag skickade till och med ett foto på mig själv innan jag åkte in till stan, både till Hannah och Pernilla, och skrev: Strax iväg på Gardell. - Ha så kul, fick jag till svar. Nu satt hon här, och Annicas döttrar åxå, vi bildar ju, tillsammans med  Hannah (som inte kunde vara med ikväll, för hon och Robban är i stockholm) det tjejgäng som årligen brukar äta middag ihop hemma hos någon av oss. Det här var Annicas 50-års-present till mig, då hon inte kunde delta vid själva firandet när det begav sig. Så ... egentligen är det väl först ikväll som jag blev 50 år :)   Tack älskade Ni, hela bunten !!!!!


Hur vad då Gardell? 


Ska jag vara 100 % ärlig så var det väl inte riktigt lika bra som jag trodde att det skulle vara. Det började bra, men rätt snart så tappade han farten på nåt sätt ... det gick på tomgång en bra stund, för att sedan hämta sig, och slutnumret var det bästa på hela föreställningen. Han har ju en enorm förmåga att koppla samman djupa, viktiga, svåra frågor, med humor och helt galna utspel. Jag trodde nog att det skulle vara en tydligare struktur .... just det här med "30 år tillsammans" , för så förstod jag det när jag läste om föreställningen, men så var det inte riktigt tycker jag. Dock så är han helt fantastisk, och även om jag stundom tycker att han liknar en näbbmus som går på uppåttjack, så kan man inte låta bli att älska honom. 

 


Aldrig ska jag sluta älska dig
du är allt jag har och allt jag ber om
hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig
att du är där för mig som jag är där för dig
ge inte upp

Till och med den sången fick han oss att skratta till. Det var nog nästan det roligaste av allt. 

 

Nu har klockan egentligen passerat läggdags för länge sedan, men det går ju lixom inte bara att komma hem, ta ut hundarna och sen bara krypa isäng. Inte efter en sådan här överraskning. Tack Annica, Stina, Jenny, Pernilla, Hannah.   NU är jag 50 glada år!



Av maria tafvelin - 6 maj 2017 08:33

Jädrar så varmt det blev igår. Det var 21 grader!!  strålande sol hela dagen. Julia kom och lämnade theo strax efter kl 10. Vi gick en promenad tillsammans med alla hundarna bort till kanotudden, där kände jag att vi kan vända och hon kunde lämna oss och tryggt åka iväg, medans jag och hundarna fortsatte promenera. Så blev det, och vi var ute en timme. Hem, var inne ett tag, sedan tog jag Theo på en solorunda i 45 minuter. När vi kom tillbaka, somnade han gott i sin bädd.


En sväng till med alla hundarna blev det på eftermiddagen, innan min kåmpis Annica ringde för att vi skulle ta ett glas vin ihop :)

 

Vi pratade och skålade i 2 timmar ... fniss ....  och efter det tog jag en härlig kvällspromenad med hundarna. Vi mötte mannen med pudel, jag har berättat om honom tidigare, hans hund är gammal, och när den måste somna in, ska mannen erbjuda sig att vara daghusse till hundar som behöver. Vi stannade och pratade ett tag, och Kelly busade faktiskt lite med hans hund, så vi släppte dem. De andra hundarna var så glada och trevliga och mannen fick sig lite staffepussar. 


 

Sen gick vi hem och såg på let's dance. Snabb kiss kring vad nu klockan blev, sen var det läggdags. Theo sov så fint i sin bädd hela natten, och när han såg att jag vaknat i morse, då kom han och ville pussas. Så himla mysig och fin hund!!!  

       

Idag blir det betydligt svalare väder. Det är mulet och 6 grader. Jag är inne på andra koppen, så strax blir det att väcka hundarna (förutom Theo som sitter i köket och väntar på mat antagligen) och gå ut. Ha en Härlig Lördag, fyll dagen med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards