Alla inlägg den 9 maj 2017

Av maria tafvelin - 9 maj 2017 08:09

Tisdag morgon. Ont i huvudet, ont i halsen, värk i armbågarna, fryser (jo, jag har stängt balkongdörren).  Men ... det kunde faktiskt ha varit värre. Jämför man, tex med ett Meniéreanfall, så är jag i det närmaste helt frisk. Allting är relativt, men jag är hemma från jobbet. 


Igår återlämnade jag Milo och Theo till sina respektive ägare, sen åkte jag på jobbet. Kom hem, upptäckte att någon kissat lite i soffan. Sprayade med ättiksvatten. Hade en lugn kväll, fixade lite färsk pasta med div. tillbehör till middag

 


Under hela dagen, likaså kvällen, var det i princip olika väder varje gång man tittade ut genom fönstret. Regn, snö, hagel, snöblandat regn, sol .... väldigt schizofrent ....     Mössa och vantar på kvällspromenaden, sedan såg jag fram emot att få krypa isäng. Drog undan täcket ....


 

Bröt nästan ihop. Spraya med ättiksvatten, bära till tvättkorgen (typ, kastade in det på golvet i duschen) 


Min säng är 140 cm bred. Halva sängen var avstängd pga "vattenskada" ... så .... vi hade 70 cm att ligga på, jag och tre hundar. Jodå, vi rymdes, 70 cm räcker om det bara händer någon gång då och då ....   jag hoppade över pölen och la mig nära väggen .... å nej, glömde öronpropparna .... nä, det får fan vara, jag sover utan. Vaknade kl 3 när fåglarna började sjunga upp sig för dagen. Alltså, va i helvete är det för fågelart som låter : BrÄÄÄp ..... BrÄÄp. Funderade ett tag om det var nån form av gräsand ... men ... nä, de låter ju mer: bräp bräp  .... måste va nån form av gam, struts eller nåt annat stort som satt härute och gastade i morse.  Nåja, så småningom somnade jag om. Vaknade igen kring 7 och klev upp. Idag har jag ju lust att ligga hela dagen, men var ska man ligga? Kanske kura ihop sig i en av hundbäddarna framför tvn. Måste dock iväg på apoteket. När jag var där i fredags för att hämta ut mer medicin, så fanns det inget kvar på receptet. Mailade läkaren igår, som har skrivit recept nu, så jag kan åka och fixa ut mer piller. 


Finns det liv efter döden?  Det vet vi inte. Men vi VET att vi har ett liv NU i alla fall. Låt oss fokusera på det vi HAR och VET, istället för på saker vi INTE har, och INTE vet. 


Jag har just Nu. Det vet jag. Jag ska göra nåt värt av det. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards