Alla inlägg den 18 maj 2017

Av maria tafvelin - 18 maj 2017 07:54

Torsdag morgon. Det är 10 plusgrader och lite grumlig himmel. Helskotta så varmt det var igår efter jobbet! 17grader, bara sådär rakt av. Det hann bli riktigt grönt fläckvis medans jag jobbade, och snöhögarna som är kvar nu, är relativt små :)   


Efter jobbet blev det en varm promenad således ... riktigt svettig faktiskt ... fniss. Lite tv, lite fippel, lite kvällsträning med först Theo, sen Kelly, ute på gården.

   

Idag börjar jag jobba kl 12, så jag har tänkt mig att hinna ut med Paddy och Molly på solorundor med tillhörande aktivitet innan dess :)


Hörrni .... jag var nyss med om  något väldigt obehagligt. Jag tryckte på knappen "kontakter" på telefonen (det var meningen att jag skulle trycka på "knappsats", men kom åt fel knapp)  Döm om min förvåning när det finns massor med namn och telefonnummer, som jag inte har den blekaste aning om vem det är. VEMS kontakter är detta?? Fattar ingenting alls. En kontakt känner jag igen, hon heter Maria Tafvelin. Alltså, det är riktigt obehagligt när det finns en kontakt som heter Pappa. Alltså .... pappa har varit död sedan november 1991. Hur FAN kan det här komma sig?  De här kontakterna fanns inte för ett par dagar sedan, då jag faktiskt sökte i kontaktlistan, utan de har hux flux flyttat in nu de senaste två dagarna ungefär, men HUR??? Är det någon som har en susning om vad som hänt, får  ni gärna höra av er. 


Nä, kaffet är uppdrucket och hundarna väntar på att bli väckta skulle jag tro. Upp med morgonrocken på kroken, sen kör jag igång dagen på allvar. Jag har redan börjat göra värda grejer ska ni veta - dricka kaffe i lugn och ro på morgonen, läsa norran och aftonbladet på nätet, göra ett blogginlägg .... redan DÄR har jag grejer jag kallar värda. En värd start på dagen helt enkelt. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards