Direktlänk till inlägg 31 maj 2017

Nämän ... Nu har det väl blivit nåt galet!!!

Av maria tafvelin - 31 maj 2017 07:55

Onsdag morgon. 7 grader och soligt, ser dock ut att ska mulna på under dagen. Verkar blåsa lite, så det är fortfarande jacka på, under morgonrundan. På tal om jacka ....   


Ni vet, jag gav ju upp om de här jävla Jeppegrindarna, och beställde en hundbur i stället. I samma beställning la jag en order på en jacka. Igår fick jag ett sms om att paketet fanns att hämta på Ica i Skelleftehamn. Direkt efter jobbet åkte jag dit, rabblade siffrorna för snubben bakom disken, halade fram körkortet ..... och fick höra att paketet inte stämde överrens med min legitimation. Eh ... va?  Tog upp telefonen för att kolla meddelandet från Post Nord, jag kanske hade blandat ihop siffrorna. Nä, jag hade sagt rätt, men han hävdade att det inte stämde med mitt namn. Jag visade honom meddelandet och han provade en tredje gång. Nä. Då gick han i kulisserna och skulle leta mitt paket manuellt. Det är rätt stort sa jag, eller åtminstone hårt,  för det är en hundbur bland annat. 


Han kom tillbaka med en pytteliten påse från HM. 

- Nä, det där är från helt fel ställe, sa jag.  Han visade namnet på påsen, och nej, det var inte mitt. Naturligtvis, eftersom jag inte beställt nåt från HM. 


Då kollade han på dataskärmen på nytt och sa lite skamset: 

- Nej, det är jag som gjort fel, min autopilot var för snabb. 


Han sprintade dit bak igen, och kom tillbaka med en liten påse. Mjuk. Men vafan!!!! På påsen stod: 1/3 kollin


Snubben började berätta hur det kom sig att han gjort fel med siffrorna, det brukar aldrig vara så att de flesta siffror är lika ..... bla bla bla ... jag slutade lyssna efter en stund och tänkte mer: Var är hundburen? Var är de andra 2 av 3 kollin?


Hämtade ut jackan, som det var, åkte hem och spårade paketet på nätet. Jo, det stod att försändelsen var utlämnad. Där fanns inget som sa att det fanns fler kollin kvar, som inte anlänt till Skelleftehamn än, och det kan ju vara så att det är helt i sin ordning, att det är såhär det går till, men eftersom det är PostNOrd, så känner jag mig smått nervös, ända tills jag har fått hem den där jädra hundburen. Säg inte att det ska skita sig på nåt sätt!!!!!


Gick på toa nyss och såg mig i spegeln. Tack till mig själv för dagens garv!!!!  Jag duschade igårkväll precis innan jag la mig, så håret var ju blött. Somnade med handduken virad runt håret, vaknade någon gång inatt och kastade ner handduken på golvet ... å herregud hur jag ser ut, hahahahahahahahahahahahahahaha. Bäst försöka tämja ner det här burret innan jag går ut med hundarna, annars hamnar jag väl i Norran typ, eller åtminstone blir utesluten ur styrelsen för Brf .... fniss


Oj, klockan tickar, nu måste jag hänga upp morgonrocken på kroken, KAMMA NER HÅRET, väcka hundarna och ta morgonpromenaden. Ha en Fantastisk Dag. Gör nåt värt med den :)


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards