Direktlänk till inlägg 26 juni 2017

se morgonen randas

Av maria tafvelin - 26 juni 2017 04:32

Klockan är 04.30 och jag står i mitt supersöta kontor, inne på andra koppen. Inatt hade måsarna och trastarna stort gängbråk tror jag, för det var ett helvetiskt liv härutanför. Kl 02 vaknade jag och trodde först att min balkong var överfull av skränande fåglar, det lät som att de gaddat ihop sig just för att väcka Mig. Jävla skrikhalsar!


Nu när Frida gått på semester, kommer jag att jobba 06-12. Nu på fredag kommer jag dock bara att jobba ett par timmar, typ 6-9 eller nåt, för jag ska åka iväg till Lycksele, på Stinas begravning. Eller, urnsättning, som det heter. 


Att kliva upp kl 4 under sommarhalvåret, är ju egentligen inga problem. Att sluta redan klockan 12, och ha heeeela dagen framför sig, känns åxå bra. Det blir väl sen i höst och vinter det blir tuffare att kliva upp .... men då har man väl blivit van, så det spelar ingen roll :)


Idag efter jobbet, ska jag snabbt iväg och hämta ett par skor jag köpte på facebook igårkväll, sen förbi på Friskvårdskompaniet och svettas en stund, innan jag åker hem. Jag tror att det skulle klarna upp fram på dagen, eller rättare sagt så ser jag lite blå himmel redan nu. Det kanske blir en fin dag idag :)


Nä, det håller på att vara dags att hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Morgonpromenad står på schemat. Ta vara på dagen! 


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards