Alla inlägg den 8 juli 2017

Av maria tafvelin - 8 juli 2017 07:53

Lördag morgon. 13 grader och klarblå himmel. 


Igår när jag klev upp var det 4 grader. Då var förvisso klockan bara 2.50

 


Jag började jobba kl 4 nämligen, så det gällde att kliva upp lite tidigt. Hoppade över kaffet, det blev bara typ: vakna, ta på kläderna, väcka hundarna, ge dem mat, ta en promenad, sen iväg på jobbet. Varför jag började denna okristliga tid, var för att chauffören var sjuk, så Mattias skulle köra "förstasvängen" som vi kallar det, och jag skulle köra "andrasvängen", samt att jag var tvungen hinna göra några gerjer i kondis innan jag slutade åxå. Jag skulle nämligen till Lycksele på begravning, eller, urnsättning som det heter. Stina dog den 2/2, och urnsättningen var igår.


Efter att ha rattat bullbussen några timmar

 

åkte jag hem, gick ut med hundarna, åt lite, kammade till mig, bytte kläder och åkte mot Lycksele. Kollade på eniro, det skulle ta 2 timmar och 13 minuter att köra dit, och det började kl 14. Kl 11 åkte jag, då jag förstod att jag nog skulle måsta stanna nån gång under färden,  pga trötthet. Jag hann knappt genom stan förrän jag började känna tröttheten. När jag kört typ 4 mil var jag tvungen att stanna. Lutade mig bakåt och blundade. Somnade direkt och sov i 20 minuter. Körde vidare och körde nästan 10 mil till, hade ca 5 mil kvar, då var jag tvungen att stanna igen. Sov en kvart, sen orkade jag köra sista biten. 


Framme på Berglunda kyrkogård slogs jag av hur vackert det var där. Det är den vackraste, mest rofyllda gravplats jag varit på. John, Stinas sambo, tog emot med en kram och ett "tack för att du kom" när jag hoppade ur bilen. Kramade om Donna, Matilda och Lena, från gruppen "Änglafonden". 


Ceremonin var vacker. Det kändes verkligen som att det var sommarens vackraste dag, just för Stinas skull.

   


Hemvägen gick lätt att köra, trots rödgråtna ögon. Ut med hundarna på promenad, sen var det soffläge hela kvällen.


Idag ska jag hålla en nybörjarkurs i agility, på RAckArena. 10-15 håller den på. Egentligen skulle jag ha stigit upp tidigt idag, för att hinna en rejäl promenad med hundarna innan jag sticker dit, men jag orkade inte. Kände att jag behövde få sova ordentligt.


Inne på andra koppen, hade tänkt slå på "ring så spelar vi", men kände att fågelkvitter är den enda musik jag behöver och orkar med just nu.


Ha en Fin lördag. Ta vara på den. Fyll den till bredden med Värda grejer!


Gomorron 

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards