Alla inlägg den 9 juli 2017

Av maria tafvelin - 9 juli 2017 08:06

Söndag morgon. 16 grader. Inte HELT klarblå himmel, det är några vita tussar längre bort. De där tussarna behövs nog så att solen dämpas en liten aning. 


Igår höll jag ju en dagskurs i nybörjaragility. Fy fasen så roligt!

 

Det var dock lite väl varmt. Men, med täta pauser för hundarna så fixade de hela dagen nästan. Kl 14.15 kände sig alla nöjda, de hade då jobbat i smågrupper med två eller tre olika hinderkombinationer, där man bytte bana efter en stund. Till slut hade alla kört alla banor, då blev det lunch och jag riggade om. Som avslutning fick alla köra en helbana, en och en inne på arenan. Det gick så himla bra för alla, trots att hundarna kroknat en del i värmen. En superrolig dag!


Mot kvällen upptäckte jag att jag var lite bränd på armarna och fram på bröstet. Hmm .... hade inte tänkt på att smörja in mig. Krämen jag smörjer ansiktet med på morgonen, har rätt hög solskyddsfaktor, så fejjan klarade sig bra :)


När jag kom hem tog jag hundarna på en maklig promenad, sen hände det inte så mycket mer. När det blivit såpass svalt ute på balkongen att det gick att sitta där, kring 20-snåret, hällde jag upp ett glas vin och parkerade därute i solstolen. 

   

Där satt jag till kl 22, drack vin och lyssnade på Tomas Ledin på Spotify. Hundarna låg parkerade bredvid mig i sina bäddar och filtar. Gemytlig avslutning på en underbar dag :)


Idag tänkte jag mig lite soloaktiviteter med hundarna. Det blir nog att söka sig till skogen, för på öppen mark blir det ju så nedra varmt. 


Förresten, jädrar va jag sover bra nuförtiden. Eller, från typ i tisdags. Min nya bäddmadrass kom då, en riktigt tjock och härlig.  Vaknar inte lika ofta på nätterna, vilket är så skönt. Tänk, ibland är det inte mer komplicerat än att byta bäddmadrass för att sömnen ska bli bättre :)  


Nä, nu ska jag hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Ha en Fin och härlig söndag! Hitta på nåt värt att fylla dagen med :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards