Alla inlägg den 4 augusti 2017

Av maria tafvelin - 4 augusti 2017 14:50

Fredag eftermiddag. 17 grader och sol. Blåser lite, men det är skönt att det fläktar. 


Hörrni, nu när jag inte dricker kaffe på morgonen, så slår jag inte heller igång datorn för att skriva nåt morgoninlägg på bloggen. Därav att det plötsligt blivit väldigt långt mellan inläggen. Det är inte så att jag behöver en bloggpaus, att jag har idétorka, eller på annat sätt inte har något att skriva OM, det är bara det att rutinerna ändrats, och då plötsligt blir det inte av helt enkelt. 


Ibland är det snabba kast här i livet, och nu menar jag precis Allt vad livet handlar om. I ena sekunden planerar man nåt, för att i nästa sekund måst ändra planerna pga ... omständigheter. Vissa omständigheter är ju sjukt välkomna, medans andra är mer ... ja .. inte riktigt välkomna Alls, om vi säger så. Det finns omständigheter som gör att omständigheter blir MER omständiga än de skulle varit om omständigheterna varit annorlunda. Ska jag kanske förtydliga?  fniss


Säg att man tidigare jobbat som "vanlig" anställd. Absolut med större ansvarskänsla än många andra anställda, men ändå, inte ha något ansvar över mer än de sysslor man har. Säg då att man inte längre jobbar som "vanlig" anställd, utan har större ansvar, både i företaget som stort, men även när det gäller personalfrågor som: Vad gör vi om någon blir sjuk? Vem har vi att plocka in? HAR vi någon att plocka in? Hur löser vi det här? .. eller ... hur löser JAG det här?


Just nu sitter jag i sitsen att jag funderar i banorna: Hur löser vi det här? Jag har tack och lov nån till att faktiskt bolla ansvaret med, jag sitter inte HELT själv. Tur DET, annars hade jag haft brottningsmatch mellan tankarna: Orkar jag - jag orkar inte.   Nu behöver de här två inte brottas, inte än i alla fall. 


Igårkväll blev det kvällsrunda redan vid strax efter 20.00

 

eller, nä ... kvällsRUNDA var fel ord. Kvällspink. Punkt. La mig direkt vi kom hem, somnade på stört, vaknade kring 01.30 av att någon pratade högt härute. Hundarna talade om för mig att det var någon nere på gården som diskutterade. TAck sa jag, nu vet jag. Nu somnar vi om. Det gjorde vi. Vaknade 04.15  ... väckaren på 04.30 . Helt ok. Klev upp och hann en lite längre runda med hundarna innan det var dags att åka på jobbet. 


Tänker mig äta tacos till middag. Blev så sjukt sugen på det ... fniss. Tror det får bli tidig middag faktiskt ... annars är det risk för att det inte blir nåt alls. 


Klockan är bara strax efter 15. Finns många timmar kvar på den här dagen, att fylla med värt. Bra!!

Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards