Alla inlägg den 5 augusti 2017

Av maria tafvelin - 5 augusti 2017 08:48

Lördag morgon. 14 grader och mulet, men enligt appen ska det inte bli regn i alla fall, så vädret är rent TOPPEN för hundaktiviteter :)   Det var ju meningen att jag skulle jobba på Fridas idag, med utförsäljning av alla saker, men nu blev det så att en spekulant hörde av sig i torsdags, och var ev. intresserad av att köpa stället, så vi ändrade planerna och håller stängt hela helgen och avvaktar besked från spekulanten. Vore ju bra om någon köpte upp det och drev det vidare, för Byskes skull :)


Igår, efter jobbet, blev det i vanlig ordning en promenad med hundarna. Eftersom jag jobbade över, blev det lite tokigt med tiderna, så jag tog bara en macka till lunch, och åt en tidig middag istället. Det blev tacos

 

Mot kvällningen satte jag mig på balkongen och spelade lite Tomas Ledin på Spotify. Ett glas rött, underbart väder, doften av min änglatrumpet, hundarna som sällskap .... 

       

I afton är det gårdsfest här på gården, med mat och pingisturnering. Jag tackade ju nej, då jag egentligen skulle ha jobbat, men jag är glad att jag tackade nej, trots att jag är ledig. Det jag behöver nu, är mest bara lugn och ro, och inte fest och skrik. Ikväll ska jag och Annica ta ett glas "telefonvin"  men vi skriker ju inte så mycket, så det passar mig perfekt. fniss. 


Jag tog en välbehövlig sovmorgon idag. Klockan är 9 och  jag är bara inne på första koppen. Ska gå ut med hundarna sen, och smida planer för dagen. Vet inte vad det blir, men hundarna ska prioriteras i alla fall. 


Hoppas du får en bra lördag, eller rättare sagt, hoppas du kan fixa dig en bra lördag :)  Bor du kring där jag bor, där appen säger 14 grader och mulet, och du helst vill ha 28 grader och stekande sol .... då förstår jag att du måste ändra planerna lite, men det kan ju bli värt ändå :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards