Alla inlägg den 8 augusti 2017

Av maria tafvelin - 8 augusti 2017 17:46

Tisdag eftermiddag. Väderappen visar 2 streck, men jag kan titta ut genom fönstret och bedöma själv. 20 grader och stor risk för regn, möjligtvis med åskinslag. Blåser så blommorna på änglatrumpeten stundvis står rakt ut, men de vägrar lossna. THAT'S MY TRUMPET !!!!! :)  :)   Vem viker sig för lite blåst  .. fniss. 


Nä hörrni, spekulanten köpte ju inte fridas, däremot dök det upp en tjomme som köpte alla inventarier rakt av. Nu får vi se vad han tycker ingår i inventarier, och vad han lämnar kvar. Vi har ju på oss till sista den här månaden att tömma och städa, så det känns ju som att det brådskar lite. 


Jag och Pernilla åkte till fridas efter jobbet, jag var bara hem och gick ut med hundarna.När vi var där, på fridas...tittade vi oss omkring och vi pratade om hur fruktansvärt mycket Pernilla och Mattias jobbade och slet för att fixa till så att det skulle bli som de (läs Pernilla) ville. Det är svårt att greppa hur mycket jobb de la ner. De gjorde i princip ALLT själva ... åh ... om ni visste hur lokalen såg ut Före

             


Tyvärr hann ju inte Pernilla jobba där direkt. Jag hann ju ändå jobba där såpass länge att jag fick ta del av all positiv respons vi fått. Sååååå många imponerade, glada, tacksamma människor, som verkligen lovordat fridas, och hur fantastiskt fint det var. 


 Kom hem, tog ut hundarna igen, och nu är jag rätt så slut. Det kommer INTE att hända mycket här ikväll kan jag säga. Det är en sån här dag som jag, om jag inte visste att hundarna aktiveras och motioneras tillräckligt ändå, skulle kunna få dåligt samvete för att de inte fått så himla mycket. En jobbig dag, på flera sätt. Tur att den ändå innehållit mycket värt åxå. OCH ... dagen är inte slut än. Några timmar kvar.   Just nu känns det MEST värt, att sätta mig i soffan och äta lite mikrovärmd mat. 


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards