Alla inlägg den 10 augusti 2017

Av maria tafvelin - 10 augusti 2017 16:11

Torsdag eftermiddag. 17 grader och lite lätt duggregn. Jobbade över, kom hem, gick ut med hundarna ... fipplat lite med papper ... nu blir det inte så mycket mer på den här dagen. Tack och lov att jag har hundar som fixar att "bara" få typ en timmes promenad per dag under en period. 


Igår efter jobbet, åkte jag hem, tog ut hundarna på promenad, sen lastade jag Paddy i bilen och åkte till RackArena för att klippa gräset. Paddy älskar att följa med. Han springer lite ... strosar mycket ... jagar lite fjärilar... går runt och nosar ... rullar sig i gräset ... rejsar lite ... drar en repa genom agilitytunneln ... kommer och vill få lite gos när jag hoppar av gräsklipparen för att flytta agilityhinder ....   Det är rent ljuvligt att studera honom där jag kör runt. 


 

Alltså, jag har ju tidigare, typ för ett par år sedan, lagt upp såna där videoklipp rätt frekvent på fb. Mina vänner, som tyckte det var superkul, bad mig döpa "figuren" och jag döpte den till "Tokfia". Nu är det länge sedan jag gjorde en "Tokfia" men nu de senaste dagarna har jag lixom fått lust igen. Alltså, jag tycker att det är så sjukt kul själv, och jag kan skratta massor ... hahahahahaha . Jag berättade för Frida på jobbet häromdagen, att flera av mina vänner kommenterar filmerna med att de saknat "Tokfia". 

- Jag har nog lättroade vänner, sa jag

Frida tittade på mig med ett finurligt leende ...typ "undrar vem som är lättroad"  HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA


Jo, jag är nog lättroad. Tycker om att skoja till det. Igår på jobbet, gjorde jag grodor

 

De här bilderna är från en annan gång jag gjorde dem dock. Igår fick jag "feeling" och gjorde glasögon på en av dem, i brun pikering (det jag använder att göra pupillen med)   och jag skrattade jättemycket själv. Jag vet inte var den hamnade, men kanske är det just DU som köpt den idag :)  Hoppas den sprider leenden för de som ser den i alla fall :)


Nä, nu ska jag ge hundarna mat, sen vet jag inte ... dusch och gå isäng låter lite väl  tidigt ... och när jag fått pusta ut ett tag så kommer säkert mer krafter tillbaka åxå. Nu vet jag. Jag ger hundarna mat, sen sätter jag mig i soffan en stund. Det brukar göra susen :)


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards